محتوای خبری مرکز طبی کودکان

همنوایی شیرخوارگان حسینی با طفل شهید کربلا در بیمارستان مرکز طبی کودکان

همزمان با اولین جمعه ماه محرم در سراسر ایران و جهان، مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) برای هفتمین سال متوالی در مرکز طبی کودکان برگزار شد.

همنوایی شیرخوارگان حسینی با طفل شهید کربلا در بیمارستان مرکز طبی کودکان

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیمارستان مرکز طبی کودکان، مراسم شیرخوارگان حسینی با همکاری مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر (ع) برای بار هفتم در مرکز طبی کودکان همزمان در سراسر ایران و جهان، 14 مرداد 1401 با حضور دکتر مسعود میرمعینی مدیر توسعه سازمان و سرمایه انسانی دانشگاه، دکتر کاظم رهنما مدیر بیمارستان، مریم شکوری مدیر دفتر پرستاری، اعضای هیئت‌علمی، پزشکان، پرستاران، کارکنان، بیماران و همراهان آن‌ها برگزار شد.

در این مراسم که با استقبال خانواده‌ها و حضور بیماران، کودکان و شیرخواران همراه بود پس از قرائت زیارت عاشورا، نوحه‌سرائی توسط مداحان اهل‌بیت آغاز شد. اعطای سربند مزین به نام مبارک حضرت علی‌اصغر (ع)، لباس به بیماران، پذیرایی و توزیع غذای نذری نیز از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

شفا و حاجت خواستن جلوه دیگری از این مراسم روحانی است.  بانویی فرزند شیرخواره خود را روی دست بالا گرفته و با گریه از حضرت رباب (س) می‌خواهد که به حق آبروی فرزندش او را شفا دهد.

هدف از برگزاری این مراسم زنده نگاه داشتن واقعه قیام عاشورا و همچنین آشنا کردن نوجوانان و جوانان با چنین مراسمی است.

به نقل از اعضای شورای فرهنگی بیمارستان، وجود اعتقادات مذهبی در بین مردم میهن اسلامی ما باعث شده تا هر سال میزان استقبال و حضور در اینگونه مراسم ها افزایش پیدا کرده و بر بصیرت عاشورایی آنان نیز افزوده می شود. به همین منظور با راه‌اندازی هیئت عزاداران حضرت علی‌اصغر (ع) مرکز طبی کودکان در چنین روزی، مراسم روز جهانی حضرت علی‌اصغر (ع) را در مرکز طبی برگزار کردیم تا شرایطی فراهم شود که همراهان بیمار و بیماران بستری در این مرکز هم به‌نوعی بتوانند در مراسمات زنده نگه‌داشتن قیام عاشورا همانند سال‌های قبل نقش داشته باشند و با شفاعت از آقا اباعبدالله و به‌خصوص طفل شش‌ماهه‌اش حضرت علی‌اصغر (ع) شفای بیماران را بخواهند.

این مراسم همه‌ساله در اولین جمعه ماه محرم با حضور همه عاشقان اهل‌بیت همزمان با سراسر کشور و جهان در مرکز طبی کودکان برگزار می‌شود.

هما پارساکیا
تهیه کننده:

هما پارساکیا

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *