محتوای خبری مرکز طبی کودکان

گزارشی از جشن فرشته های زمینی به مناسبت هفته ملی کودک در مرکز طبی کودکان

جشن فرشته های زمینی به مناسبت هفته ملی کودک در دومین و سومین روز برگزاری با استقبال بی نظیر کودکان همراه شد.

گزارش کامل روزشمار برگزاری هفته ملی کودک در مهرماه 98 در مرکز طبی کودکان

گالری 1
گالری 2
به گزارش روابط عمومی بیمارستان مرکز طبی کودکان، جشن فرشته های زمینی که به مناسبت آغاز هفته ملی کودک از روز شنبه 13 مهر 98 در بیمارستان شروع به کار کرده بود، در دومین و سومین روز برگزاری خود با تمرکز بر شعار روز شمار این هفته و اجرای برنامه های مرتبط، با استقبال ویژه کودکان و خانواده ها همراه شد.
این جشن در روز یکشنبه 14 مهر ماه که شعار این روز 'کودک، آموزش، سلامت و ایمنی' است، با ارائه مطالبی در خصوص حقوق کودکان توسط دکتر گوزلی در برنامه گزارش صبحگاهی و اجرای سرود توسط کودکان مهدکودک در همین برنامه، آغاز و در ادامه با حضور دکتر مسعود موحدی معاون آموزش و دکتر فاطمه فرهمند عضو هیئت علمی به این گروه سرود هدایایی اهدا شد.
سپس هر یک از غرفه های نمایشگاه کتاب، نمایشگاه نقاشی، نقاشی صورت کودکان، رنگ آمیزی، بازی های مارپله، منچ و لی لی با اضافه شدن دو غرفه نقاشی روی سنگ و ایستگاه آموزشی پلیس که با حضور کارکنان نیروی انتظامی برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی کودکان برپا شده بود، شروع به کار کردند.
همزمان گروهی از داوطلبان نیز با پوشش لباس های نمایشی و اجرای نمایش عروسکی، وارد بخش های مختلف شده و ضمن تبریک هفته کودک، هدایایی به کودکان بستری اهدا کردند.
روز دوشنبه 15 مهر ماه نیز با شعار 'کودک، محیط زیست، میراث فرهنگی و گردشگری' غرفه بازی های آموزشی مرتبط با حفظ محیط زیست به برنامه اضافه شد. 
در این غرفه با انجام بازی های آموزشی و تشویقی برای کودکان، تفکیک زباله، حفظ منابع طبیعی، پیشگیری از آلودگی هوا و صرفه جویی در مصرف انرژی به کودکان آموزش داده شد.
همچنین هیئتی از سازمان محیط زیست از مرکز طبی کودکان و این غرفه بازدید کردند.
نقاشی روی بوم و انجام بازی های مهارتی با حضور روانشناسان بیمارستان از دیگر فعالیت های انجام شده در این روز بود.
در پایان زنجیره ای از پزشکان، خانواده ها و کودکان به منظور انجام بازی عموزنجیر باف تشکیل شد که ضمن ارائه نمایش های آموزشی، شعر های کودکانه با موضوع خود مراقبتی کودکان خوانده و توسط کودکان تکرار شد. 
این مراسم با اجرای موسیقی زنده کودکانه، عیادت و اهدای هدیه به کودکان بستری همراه بود.
خبرنگار و عکاس: لیلا یوسفی

 

لیلا  یوسفی
تهیه کننده:

لیلا یوسفی