محتوای خبری مرکز طبی کودکان

گفتگو با مسئول تجهیزات پزشکی بیمارستان مرکز طبی کودکان در مورد نگهداشت تجهیزات پزشکی

مسئول تجهیزات پزشکی بیمارستان مرکز طبی کودکان در گفتگو با روابط عمومی این مرکز به اهم فعالیت این واحد اشاره کرد و نحوه نگهداشت تجهیزات پزشکی را شرح داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، بیمارستان مرکز طبی کودکان، مهندس هانیتا حاصلی اظهار داشت: با توجه به قیمت روز افزون تجهیزات پزشکی و تبدیل این تجهیزات به یکی از سرمایه های اصلی دانشگاه جهت افزایش طول عمر و حفاظت از تجهیزات موجود، انجام سرویسهای دوره‌ای، اقدامات پیشگیرانه و اصلاحی تجهیزات پزشکی در بیمارستان مرکز طبی کودکان با توجه به طبقه بندی و حساسیت نگهداشت تجهیزات موجود در 3 سطح جداگانه صورت می‌گیرد:

1-  بازدیدهای دوره‌های نگهداشت همه تجهیزات پزشکی بیمارستان توسط کارشناسان واحد مهندسی پزشکی بصورت بازدید از کلیه بخش های درمانی بیمارستان انجام می شود. همچنین گزارشات کتبی دوره ای جهت پیگیری مشکلات مشاهده شده در بازدیدها تهیه می گردد.

2-  انجام بازدیدهای نگهداری پیشگیرانه تجهیزات حیاتی بیمارستان توسط شرکتهای نمایندگی تجهیزات پزشکی برای کلیه دستگاههای: پمپ قلب، ونتیلاتور، ماشین بیهوشی، چراغ سیالیتیک، دستگاه رادیولوژی پرتابل، اکوسونوگرافی، تجهیزات اسکوپی، دستگاههای EMG-EEG، انکوباتور، تخت احیاء، فوتوتراپی، وارمر، تخت های بستری و جراحی، ارّه‌ جراحی، اتوکلاو(پلاسما،بخار)، دستگلاه دیالیز، تشک مواج ، نبولایزر، انکوباتور، پمپ سرم و سرنگ، ترمومتر تمپانیک که با توجه به نوع و میزان استفاده و حساسیت کاربردی، بازدیدها در بازه های زمانی 1 الی 6 ماه یک بار جهت اطمینان از کیفیت عملکرد و پیشگیری از خرابی و خواب تجهیزات صورت می گیرد.

3-  در خصوص تجهیزات پزشکی حساس و سرمایه‌ای مرکز مانند تجهیزات آنژیوگرافی و دستگاه ام آر آی جهت اطمینان از عملکرد مطلوب، واحد مهندسی پزشکی بیمارستان اقدام به انعقاد قرارداد نگهداشت سالیانه با شرکتهای نمایندگی این تجهیزات کرده است که شامل بازدیدهای ادواری منظم فصلی از این تجهیزات است.

بدیهی است هرگونه مشکل موجود در بازدیدها بصورت مکتوب به واحد مهندسی پزشکی بیمارستان گزارش می‌شود تا پیش از وقوع خرابی‌های اساسی و خواب طولانی تجهیزات، نسبت به رفع آن اقدام شده و اطمینان از صحت عملکرد دستگاهها،  جهت انجام بهینه خدمات درمانی به بیماران محترم مرکز اقدامات مقتضی صورت پذیرد.

هما پارساکیا
تهیه کننده:

هما پارساکیا

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *