محتوای خبری مرکز طبی کودکان

گفت وگو با محمود سندان کوتی، نیروی خدمات شاغل در مرکز طبی کودکان

محمود سندان کوتی متولد 1341 و دارای 19 سال سابقه کار است. او اهل خرمشهر است و در سال های جنگ تحمیلی خانه خود را بر اثر اصابت بمب از دست داده است. در این روزهایی که با بحران کرونا درگیر هستیم، با وی به گفتگو نشسته ایم.

لطفا خودتان را معرفی کنید.
من محمود سندان کوتی متولد 1341 از شهر خرمشهر هستم. در خانواده ای متدین به دنیا آمدم و حدود 24 سال پیش ازدواج کردم و دارای دو فرزند به نام های علی و زهرا هستم.

چند سال است در مرکز طبی کودکان مشغول به کار هستید؟
من حدود 19 سال است که در این بیمارستان مشغول به کار هستم و بیمارستان را محل کار خود نمی دانم، بلکه خانه دوم خود می دانم و با هر بار ورود به بیمارستان به نیت خدمت به کودکان بیمار و جلب رضایت مسئولان، خدا رو شکر می گویم.

حس شما از کارکردن در این بیمارستان چیست؟
با این حس که به کودکان بیمار خدمت می کنم احساس خوبی دارم و از دیدن کودکان معصوم درگیر با بیماری ناراحت و با دیدن آنها که با حال خوش از بیمارستان ترخیص می شوند خوشحال می شوم. مسئولان بیمارستان، دکتر بدو و دکتر رهنما به خوبی با کارگران برخورد می کنند و الگوی اخلاق نیک هستند.با هر بار خسته نباشید آنها انگیزه می گیرم تا کارم را با جان و دل انجام دهم.

از خودتان و کارتان بیشتر بگویید.
هدفم در کار، اول رضایت خدا و بعد مسئولان است. گاهی از برخوردهای بعضی همراهان دلگیر می شوم که چون من نیروی خدماتی هستم با من برخورد زننده و یا بی احترامی می کنند. اما خداراشکر در این بیمارستان برخورد مسئولان با کارگران خوب است و آنها را جدا از خود نمی بینند. بارها شده است که دکتر بدو من را در راهرو می بیند و با برخورد صمیمانه جویای احوال من می شود که به نظر من نشان از اخلاق خوب ايشان است. 

چه پیامی برای کارگران جوان دارید؟
پیام من این است که لباس کارگری را مقدس بدانند و وقتی این لباس را به تن کردند خود را مسئول بدانند. حضرت محمد (ص) می فرمایند به دستان کارگران بوسه زدند؛ کارگر خدمتگزار است و باید در راه خدمتگذاری با تمام تلاش خود بکوشد و به فکر لقمه حلال باشد. جوانان باید کودکان بستری در این بیمارستان را فرزندان خود بدانند و با عشق کار کنند.

حرف آخر؟
کار در بیمارستان مسئولیت سنگینی دارد و در این شرایط بحران کرونا، مسئولیت ما بیشتر است، وقتی می بینم پزشکان و پرستاران برای مقابله با کرونا از جان و دل مایه می گذارند و بدون ترس به بیماران خدمت می کنند، قوت قلب می گیرم و مطمئنم خداوند در این راه حافظ جان ما است. و ان شاءالله با توکل به یاری خداوند و با زحمات شبانه روزی پزشکان و پرستاران و همچنین با رعایت نکات ایمنی کرونا را شکست می دهیم.

لیلا  یوسفی
تهیه کننده:

لیلا یوسفی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *