محتوای خبری معاونت آموزشی

آزمون پذیرش دستیار فلوشیپ سال 1398 به صورت الکترونیکی، برای اولین بار در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد

  آزمون پذیرش دستیار فلوشيپ سال 1398 دانشگاه علوم پزشكي تهران با دريافت مجوزهاي لازم از دبيرخانه شوراي آموزش پزشكي و تخصصي و مركز سنجش وزارت بهداشت روز پنجشنبه 23 خرداد 98 در دو نوبت صبح و عصر به صورت الكترونيك برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي معاونت آموزشي، در روزي كه دانشگاه هاي علوم پزشكي كشور آزمون ميان دوره علوم پايه و پيش كارورزي خرداد ماه1398 را به صورت الكترونيك برگزار مي كردند، دانشگاه علوم پزشكي تهران به برگزاري آزمون فوق و آزمون پذیرش دستیار فلوشیپ به صورت الكترونيك و هم زمان در مركز آزمون دانشكده پيراپزشكي و مركز جامع آزمون هاي الكترونيك دانشگاه (بيمارستان مركز طبي کودکان) اقدام کرد.
روابط عمومي معاونت آموزشي همچنين اعلام كرد از زمستان سال گذشته با توجه به ظرفيت هاي دانشگاه و دانشكده پزشكي و وجود زيرساخت هاي لازم تصميم بر آن شد تا آزمون فلوشيپ الكترونيكي برگزار شود. در همين راستا در يك همكاري تنگاتنگ بین دانشكده پزشكي و معاونت آموزشي اقدامات لازم به عمل آمد. در اين مسير دانشكده پزشكي همچون سال هاي گذشته وظيفه مهم هماهنگي طراحي سوال را به عهده گرفت و معاونت آموزشي دانشگاه امور مربوط به دريافت مجوزها و اجرايي آزمون را تقبل کرد.
آزمون فلوشيپ براي اولين بار در سطح دانشگاه هاي علوم پزشكي كشور به صورت الكترونيك در دانشگاه علوم پزشكي تهران برگزار شد. در اين آزمون مجموعاً در دو نوبت صبح و عصر 545 داوطلب مجاز به شركت در آزمون شدند كه از اين تعداد 435 نفر در روز پنجشنبه 23 خرداد در مركز آزمون دانشگاه حضور پيدا كرده و در 54 رشته به رقابت پرداختند. 
در نوبت صبح 341 شركت كننده در 18 رشته مجاز به شركت در آزمون بودند كه از اين تعداد 274 نفر در جلسه حضور يافتند. و در نوبت عصر نيز 204 نفر مجاز به شركت بودند كه 161 نفر در جلسه حاضر شده و در 36 رشته رقابت كردند.
به اعلام مركز آزمون هاي دانشگاه برگزاري اين آزمون به صورت الكترونيك قدم بزرگي در برگزاري آزمون هاي دوره هاي تكميلي به روش الكترونيكي مي باشد. اين مركز اعلام كرد وجود سامانه اي يكپارچه براي اين كه فراگيران بتوانند تمامي مراحل آزمون را از ابتدا تا انتها در آن رصد نمايند يك ضرورت بود. كه در اين آزمون به صورت كامل انجام شد. به طوري كه شركت كنندگان اطلاع از تمامي اخبار مربوط به آزمون، فيلم آموزشي نحوه شركت در آزمون الكترونيك و نحوه كار با نرم افزار آزمون، چاپ كارت ورود به جلسه، شركت در آزمون، نمايش پاسخنامه فردي، دفترچه سوالات، كليد سوالات، اعتراضات و نتيجه نهايي آزمون كتبي را از طريق سامانه آزمون دانشگاه دريافت کردند.
دکتر سهراب پور  معاون آموزشي دانشگاه ضمن قدرداني از تمامي تلاش هاي دانشكده پزشكي و همكاران حوزه معاونت آموزشي دانشگاه براي برگزاري آزمون اظهار اميدواري كرد تا بتوان از اين طريق گام هاي موثرتري در راستاي ارتقاي آزمون هاي دانشگاه برداشته شود.
 
 
کلمات کلیدی
تهیه کننده: