محتوای خبری معاونت آموزشی

اقدام داوطلبانه دانشجویان گروه نانوتکنولوژی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران برای تولید ماسک

ماسك هاي نانو علاوه بر اينكه از ورود باكتري‌ها و ريز قطرات تنفسي حاوي ويروس‌ها به بدن جلوگيري مي‌كند، جلوي ورود غبار و ريزگردها را نيز به دستگاه تنفسي مي گيرد.

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزشی دانشگاه، دانشجويان گروه نانوتكنولوژي پزشكي دانشگاه علوم پزشكي تهران به صورت داوطلبانه برای توليد ماسك هاي تنفسي اقدام کردند.
در این راستا دكتر حسین قنبري، مسئول روابط عمومي معاونت آموزشي وزارت بهداشت و مدير گروه نانوتكنولوژي پزشكي دانشگاه علوم پزشكي تهران گفت: دانشجويان كارشناسي ارشد و دكتراي تخصصي گروه نانوفناوري پزشكي دانشگاه علوم پزشكي تهران در اقدامي داوطلبانه، ماسك هاي تنفسي نانوفيبري توليد مي كنند.
دكتر قنبري  افزود: شركت فناوران نانو مقياس، از مجموعه شركت هاي دانش بنيان كروه نانوتكنولوژي پزشكي كه در جهت توسعه فناوري‌هاي مرتبط با نانوالياف و كاربردهاي آن فعاليت دارد و توليد ماسك هاي تنفسي يكي از آنهاست، با تمام ظرفيت خود براي تامين نيازهاي بيمارستان ها و مراكز درماني به انواع ماسك هاي پزشكي فعاليت مي كند.
وي گفت: دانشجويان كارشناسي ارشد و دكتراي گروه نانوفناوري پزشكي دانشگاه علوم پزشكي تهران در اقدامي داوطلبانه آمادگي خود را براي فعاليت در شيفت هاي شب در شركت دانش بنيان وابسته به اين دانشگاه اعلام كردند.
وي در ادامه افزود: تعداد زيادي از دانشجويان گروه در اقدامي جهادي و به صورت داوطلبانه برای توليد ماسك هاي ارتقا يافته نانوفيبري در شيفت شب در اين شركت فعاليت دارند و تلاش مي كنند با حداكثر كارآيي بتوانند كمبود هاي احتمالي را در شرايط فعلي جبران كنند.
مدير گروه نانوتكنولوژي پزشكي در ادامه خاطرنشان كرد: پوشش نانويي اين گونه ماسك هاي تنفسي، كاملا زيست سازگار بوده و قدرت فيلتر كردن ذرات خيلي ريز زيان آور و بيماري زا را دارد.  در زمينه توليد ماسك‌هاي نانويي با ويژگي‌هاي خاص، گروه نانوتكنولوژي پزشكي و شركت هاي دانش‌بنيان آن كارهاي مطالعاتي و تحقيقاتي زيادي انجام داده اند تا در نهايت موفق به تجاري سازي  اين نوع از محصولات ارتقا يافته ماسك هاي نانوفيبري شده اند.
به گفته دكتر قنبري، ماسك هاي نانو علاوه بر اينكه از ورود باكتري‌ها و ريز قطرات تنفسي حاوي ويروس‌ها به بدن جلوگيري مي‌كند، جلوي ورود غبار و ريزگردها را نيز به دستگاه تنفسي مي گيرد.
شبنم قضایی
تهیه کننده:

شبنم قضایی

2 نظر برای این مقاله وجود دارد

A.M

A.M

98/12/15 - 18:25

با سلام برای تهیه موادضدعفونی و کارهای آزمایشگاهی فراخوان ندارید؟من دانشجو دکترای میکروبیولوژی هستم با تشکر

پاسخ

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
دکتر مهری کدخدایی

دکتر مهری کدخدایی

98/12/15 - 21:39

بفرمایید چطور در دسترس افراد قرار میگیرد.

پاسخ

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *