محتوای خبری معاونت آموزشی

برگزاری جلسه آزمایشگاه جامع آموزشی-پژوهشی در سالن شورای معاونت آموزشی

برگزاری جلسه آزمایشگاه جامع آموزشی-پژوهشی به منظور اتخاذ تصمیمات مدیریتی و نهایی سازی طرح آزمایشگاه جامع در سالم شورای معاونت آموزشی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزش، فراگیران رشته های علوم پزشکی به ویژه در مقطع دکترای تخصصی (PhD) برای انجام آزمایشات تحقیقاتی و پایان نامه نیازمند تجهیزات آزمایشگاهی به روز هستند که تامین برخی از این تجهیزات برای دانشکده ها و مراکز تحقیقاتی بسیار هزینه بر خواهد بود و از سوی دیگر امکان تامین این تجهیزات برای همه گروه های متقاضی در دانشگاه موجود نیست. به همین منظور معاونت آموزشی با مشارکت معاونت پژوهشی در نظر دارد در راستای بسته تحولی توسعه زیرساخت های آموزشی با فراهم نمودن تجهیزات آزمایشگاهی در آزمایشگاه جامع آموزشی- پژوهشی دانشگاه گامی موثر در جهت برآوردن نیازهای جامعه دانشگاهی بردارد.
جلسه آزمایشگاه جامع آموزشی-پژوهشی سه شنبه 15 بهمن 98 با حضور دکتر سهراب پور، معاون آموزشی دانشگاه، دکتر صحرائیان، معاون تحقیقات و فناوری، دکتر احمدیان، رئیس دانشکده فناوری های نوین پزشکی، دکتر حسن پور، مدیر امور عمومی معاونت تحقیقات و فناوری، دکتر رحیم نیا، مدیر برنامه ریزی مالی، بودجه و پایش عملکرد دانشگاه، دکتر قنبری، مسئول دبیرخانه تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی، خانم چتروز، مدیر امور مالی دانشگاه و اشتیاقی، مدیر امور عمومی معاونت آموزشی در سالن شورای معاونت آموزشی برگزار شد.
در ابتدای جلسه دکتر سهراب پور توضیحاتی در خصوص آزمایشگاه جامع آموزشی- پژوهشی و قدیمی بودن دستگاه ها و تجهیزات دانشکده ها و گروه ها ارائه کرد و گفت: آزمایشگاه جامع آموزشی-پژوهشی یکی از مهمترین فعالیت هایی است که باید بر آن متمرکز شد، این موضوع در قالب بسته های تحول آموزش نیز بحث و بررسی شده است.
وی افزود: این جلسه به منظور اتخاذ تصمیمات مدیریتی و نهایی سازی طرح آزمایشگاه جامع برگزار شده است.
در ادامه دکتر قنبری ضمن تاکید بر آموزش مهارتی و عملی گفت: دانشگاه برای حفظ نقش خود به عنوان نماد آموزش عالی نیازمند به روزرسانی تجهیزات آزمایشگاهی خود دارد، پس از بررسی های لازم و برگزاری جلسات مکرر با دانشکده ها به این نتیجه رسیدیم که تجهیزات موجود را بین دانشکده ها و گروه ها به اشتراک بگذاریم در این راستا دو اقدام صورت گرفت یکی طراحی نرم افزارشبکه آزمایشگاه های آموزشی و پژوهشی به منظور به اشتراک گذاشتن امکانات و تجهیزات آزمایشگاهی کلیه دانشکده ها، گروه های آموزشی و مراکز تحقیقاتی برای استفاده کلیه فراگیران دانشگاه بدون توجه به نام دانشکده یا مرکز تحقیقاتی محل تحصیل فراگیر ایشان تاریخ رونمایی از نرم افزار را پایان سال اعلام کرد. 
وی در بخش دیگری از سخنان خود اقدام دوم را این گونه تشریح کرد: علاوه بر شبکه آزمایشگاهی دانشگاه نیازمند یک آزمایشگاه جامع آموزشی- پژوهشی بود که تجهیزات High-Tech مورد نیاز دانشجویان در این آزمایشگاه با یک مدیریت واحد مستقر شود تا مورد استفاده قرار گیرد بر این اساس از تمامی دانشکده ها و گروه ها لیستی از تجهیزات در اختیار ما قرار داده شده که برخی از آنها باید خریداری و در محل آزمایشگاه نگهداری شود.
سپس دکتر رحیم نیا با اشاره به اهمیت ویژه احداث آزمایشگاه جامع آموزشی- پژوهشی، سخنان دکتر قنبری را تکمیل کرد و گفت: وجود دستگاه High-Tech به روز باعث جذب دانشجوی بیشتر و پایان نامه ها و تحقیقاتی مثمر ثمرتر خواهد بود. 
پس از آن چتروز در خصوص وام مربوط به تامین تجهیزات اعلام شده از سوی وزارت متبوع توضیحاتی را بیان کرد و پیشنهاد استفاده از منابع دانشگاه و کمک خیرین را داد.
در پایان مطابق با نظر اعضای جلسه مقرر شد در سال 99 اولویت دانشگاه بر تامین تجهیزات آموزش و پژوهش باشد و این موضوع توسط معاونین آموزشی و پژوهشی در هیات رئیسه دانشگاه طرح موضوع شود، همچنین مقرر شد فضای طبقه پنجم آزمایشگاه جامع در اختیار آزمایشگاه قرار گیرد و با استفاده از کمک خیرین آزمایشگاه جامع آموزشی و پژوهشی به بهره برداری برسد.
خبر و عکس: شبنم قضایی

 

کلمات کلیدی
تهیه کننده: