محتوای خبری معاونت آموزشی

برگزاری سومین دوره پایش و رصد کیفی تحقق برنامه های ملی اقدام مربوط به بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی منطقه آمایشی ده توسط منطقه آمایشی 9

با توجه به ابلاغ اقدامات راهبردی منطقه¬ای مرتبط با بسته¬های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی و رصد تحقق شاخص های مرتبط با این اقدامات به صورت همزمان با اجرای آن ها، سومین دوره پایش و رصد کیفی تحقق این برنامه ها برای شش ماه اول سال 1398 در منطقه آمایشی ده توسط منطقه آمایشی 9 صورت پذیرفت.

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزشی دانشگاه، افتتاحیه بازدید در روز یکشنبه 17 آذر در سالن شورای معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران با حضور دکتر سهراب پور معاون آموزشی دانشگاه، کمیته راهبری، کمیته پایش، دبیران کارگروه های تخصصی منطقه آمایشی ده، مسئول دبیرخانه تحول و نوآوری و ارزیابان منطقه آمایشی 9 دکتر عابدی از دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، دکتر پروانه از دانشگاه علوم پزشکی مشهد و دکتر وطنچیان از دانشگاه علوم پزشکی بجنورد تشکیل شد.
در ابتدای جلسه دکتر سهراب پور معاون آموزشی دانشگاه ضمن خوش آمدگویی گفت: مهمترین دستاورد ارزیابی کیفی کلان مناطق تبادل تجربه و یادگیری می باشد و با دریافت بازخوردهای کلان مناطق از یکدیگر به نتایج مفید و اثر بخشی خواهیم رسید.
 در ادامه هریک از اعضا به معرفی خود پرد اختند. سپس دکتر قنبری مسئول دبیرخانه تحول و نوآوری دانشگاه گزارش اقدامات صورت گرفته در راستای بسته های تحول و نوآوری در منطقه آمایشی ده را ارائه نمودند و نمایندگان دانشگاه ها و موسسات مستقر در منطقه توضیحات تکمیلی در این خصوص را بیان نمودند. 
درقسمت دوم نشست: دکتر منظم، دبیر کارگروه تخصصی بسته حرکت به سوي دانشگاه هاي نسل سوم منطقه- دکتر جهانشیر، دبیرکمیته عالی اعتباربخشی موسسات و بیمارستان ها و برنامه هاي آموزشی منطقه- دکتر سلیمانی، دبیرکمیته اعتباربخشی آموزش مداوم وآموزشهای مهارتی و حرفه ای منطقه- دکتر خشنودی فر، دبیرکارگروه تخصصی بسته آموزش مجازی در علوم پزشکی منطقه- دکتر شکوه، دبیرکارگروه تخصصی بسته توسعه و ارتقاي زیرساخت هاي آموزش علوم پزشکی منطقه- دکتر صدیق معروفی، دبیرکارگروه بسته ارتقاء نظام ارزیابی و آزمون هاي علوم پزشکی منطقه- دکتر ضیائی، دبیرکارگروه تخصصی بسته بین المللی سازي آموزش علوم پزشکی منطقه - دکتر همتی، دبیرکارگروه تخصصی بسته آینده نگاری و مرجعیت علمی در آموزش پزشکی منطقه- دکتر نیائی، دبیر کارگروه تخصصی بسته آموزش پاسخگو و عدالت محور منطقه گزارش اقدامات صورت گرفته در کارگروه های خود را بیان و به پرسش های تیم ارزیاب در راستای فعالیت¬ها و اقدامات انجام شده پاسخ دادند. 
درقسمت سوم نشست بعد از نماز و ناهار فرم های خودارزیابی تکمیل شده منطقه آمایشی ده و مستندات مربوطه در اختیار اعضاء تیم پایش به منظور ارزیابی کیفی و بررسی مستندات قرار گرفت.
اختتامیه ارزیابی کیفی در ساعت 13:30 تا 15:30 با حضور دکتر امامی رضوی هماهنگ کننده محترم منطقه آمایشی ده در معاونت آموزشی وزارت متبوع، دکترسهراب پور معاون آموزشی دانشگاه، اعضاء تیم ارزیاب منطقه آمایشی 9، اعضاءکمیته پایش و مسئول دبیرخانه تحول و نوآوری تشکیل شد.
در ابتدای این قسمت اعضای تیم ارزیاب منطقه آمایشی 9 نقطه نظرات و بازخوردهای خود را از اجرایی سازی بسته های تحول و نوآوری در منطقه آمایشی ده بیان و اعلام کردند که در مجموع تلاشها و فعالیت های خوبی در منطقه صورت گرفته است و پتانسیل های بالقوه ای در کلان منطقه ده وجود دارد که در کلان مناطق دیگر به این شکل وجود ندارد و جا دارد که از همه ظرفیت¬ها استفاده شود و پتانسیل های بالقوه در این منطقه به بالفعل تبدیل شوند. 
در ادامه دکتر امامی رضوی، هماهنگ کننده منطقه آمایشی ده در وزارت متبوع ضمن تشکر از تیم ارزیاب منطقه آمایشی 9 به جهت ارائه نظرات و پیشنهادات خود و  دبیرخانه منطقه آمایشی ده به جهت هماهنگی و انجام ارزیابی کیفی، گفت: در منطقه آمایشی ده به دلیل وجود سه دانشگاه برتر کشور ساختار متفاوتی نسبت به مناطق دیگر حاکم هست و گزارش های منطقه بیشتر در سطح دانشگاهی ارائه می گردد که دلیل آن هم رقابت بین دانشگاه ها می باشد. وی بیان کرد که در کل از عملکرد منطقه آمایشی ده راضی هستند و انتظار می رود که خروجی متناظر با ظرفیت های منطقه بیشتر و عملیاتی تر باشد.
  در پایان مقرر گردید که تیم ارزیاب منطقه آمایشی 9 گزارش ارزیابی کیفی منطقه امایشی 10 را کتباً به وزارت متبوع اعلام نمایند.
خبر: رویا جلوداری
عکس: شبنم قضایی

 

کلمات کلیدی
تهیه کننده: