محتوای خبری معاونت آموزشی

دوازدهمین جلسه شورای آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه برگزار شد

دوازدهمین جلسه شورای آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه در سالن شورای معاونت آموزشی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزشی دانشگاه، این جلسه روز شنبه 9 آذر 98 با حضور دکتر امیرعلی سهراب پور، معاون آموزشی دانشگاه، دکتر شهرزاد غیاثوندیان، مدیر امورآموزشی، دکتر محمود قاضی خوانساری، مدیر تحصیلات تکمیلی، دکتر حسین قنبری، نماینده رئیس دانشگاه و دیگر اعضای شورا در سالن شورای معاونت آموزشی برگزار شد.
در ابتدای جلسه دکتر پورآرام معاون آموزشی دانشکده علوم تغذیه و رژیم شناسی، توضیحاتی در خصوص استفاده از لوگولوی دانشگاه توسط دانشجویان ارائه داد و خواستار نظارت دانشگاه و اساتید محترم دانشگاه بر نحوه بهره برداری آنان از نام و لوگوی دانشگاه شد.
 دکتر سهراب پور در تایید سخنان دکتر پورآرام گفت: این موضوع بسیار مهم است و نیاز به سیاست گذاری دارد و می بایست با حوزه پژوهش دانشگاه  مطرح و از این طریق پیگیری شود.
دکتر لباف معاون آموزشی تخصصی و فوق تخصصی دانشکده پزشکی در خصوص اجرای موفق شش دوره برنامه آموزشی استاندارد  ATLS(Advanced trauma life support) با همکاری گروه های آموزشی (طب اورژانس، جراحی عمومی،جراحی اعصاب و ارتوپدی) گزارشی ارائه داد این برنامه را نمونه اي موفق از كار آموزشي بين گروهي يا interdisciplinary education معرفی کرد و هدف از ارائه آن را تعاملات بین بخشی برای انجام یک برنامه آموزشی ساختارمند دانست و گفت: عدم وجود همکاری تیمی و تعاملات بین گروهی و همچنین نداشتن زبان مشترک بین گروه ها یکی از عوامل بروز مشکلات است که با ارائه برنامه هایی از این قبیل در سایر گروه های آموزشی این مشکل به راحتی قابل حل خواهد بود.
دکتر سهراب پور گفت: این برنامه در حال حاضر به صورت آزمایشی در حال اجرا است و این گزارش به عنوان یک تجربه برای آشنایی سایر گروه های و دانشکده ها با این تجربه موفق بین گروهی ارائه شد.
در ادامه دکتر جهانشیر، مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی، آئین نامه پیشنهادی و بازنگری شده جشنواره شهید مطهری دانشگاهی را ارائه داد و مقرر گردید نظرات اعضای شورا جمع بندی و تغییرات لازم بر اساس نظرات ایشان در آیین نامه لحاظ شود.
دکتر سهراب پور در خصوص بحث جوایز فرآیندهای برتر جشنواره شهید مطهری در این آئین نامه گفت: جایزه ها باید سطح بندی شود و اعضای شورا برترین پیشنهادهای خود را به مرکز مطالعات ارسال کنند تا از بهترین ایده ها برای تغییر آئین نامه و جوایز استفاده کنیم.
در انتهای بحث دکتر جهانشیر به سوالات اعضای شورا در خصوص جشنواره شهید مطهری و فرایندهای آموزشی پاسخ داد.
دکتر علیایی معاون آموزشی دانشکده توانبخشی، درخواست تاسیس و راه اندازی رشته کاردرمانی در مقطع PhD را بیان کرد و گفت: برای بالا بردن توانمندی های افراد در مقطع دکترای تخصصی رشته های مختلفی در نظر گرفتیم، این رشته در وزارتخانه تصویب شده است و در بسیاری از دانشگاه ها در حال اجراست. با توجه به نظرات اعضای شورا به دلیل عدم وجود شرایط لازم تاسیس و راه اندازی این رشته امکان پذیر نبود.
خبر و عکس: شبنم قضایی

 

کلمات کلیدی
تهیه کننده: