محتوای خبری معاونت آموزشی

دکتر سهراب پور: هفتمین هفته آموزش دانشگاه، پنجم تا دوازدهم اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد

معاون آموزشي دانشگاه، تأکید كرد به‌منظور حفظ جايگاه هفته آموزش، نيازمند مشاركت همه فعالان حوزه آموزش اعضای هیئت‌علمی، دانشجویان و کارشناسان کارآمد دانشگاه هستيم تا با كمك آنان هفته‌ای شایسته نام دانشگاه علوم پزشکی به‌عنوان نماد آموزش عالی کشور برگزار کنیم.

معاون آموزشي دانشگاه، درباره ساختار امسال هفته آموزش گفت: معاونت آموزشی دانشگاه با همکاری مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی دانشگاه در راستای اهداف برنامه چهارساله حوزه آموزش اقدام به برگزاری هفته آموزش از تاریخ 5 تا 12 اردیبهشت‌ماه در سطح دانشگاه میکند.
اين هفته امسال با بازبینی برنامه سنوات گذشته با فرمت جديدتری در دانشگاه اجرا خواهد شد و ان شاءالله امسال با مشاركت بیشتر متولیان آموزش دانشگاه ازجمله دانشکده‌ها و بیمارستان‌ها با شور و شکوه بيشتري برگزار می‌شود.
وی افزود: امسال نیز همچون سال‌های گذشته این هفته با برگزاری جشنواره آموزشی شهید مطهری روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت ساعت 9 صبح در سالن آمفی‌تئاتر دانشگاه افتتاح خواهد شد. در این جشنواره مقرر است ضمن معرفی 9 فرایند برتر دانشگاه از صاحبان فرایندها تقدیر به عمل آید. در هفته آموزش امسال برای معرفی فعالیت‌های دانشجویی در حوزه آموزش در بعدازظهر همان روز از ساعت 14 جشنواره دانشجویی برگزار خواهد شد. در همین راستا و برای معرفی دستاوردهای آموزشی دانشکده‌ها نمایشگاهی جانبی نیز برگزار می‌گردد تا دانشکده‌ها به ارائه و معرفی محصولات آموزشی خود بپردازند.
در روز دوم با عنوان آموزش و دانشجو کمیته دانشجویی آموزش دانشگاه برگزار می‌شود تا فعالیت‌های این کمیته با توجه به آیین‌نامه‌های جدید وزارت متبوع در دانشگاه مجدد از سرگرفته شود و این کمیته به‌طور رسمی در دانشگاه فعالیت خود را ادامه دهد.
روز سوم با عنوان آموزش و سیاست‌گذاری با نشست سالانه توسعه آموزش دانشگاه و نشست صمیمانه مدیران حوزه آموزش دانشگاه و مدیران محترم گروه‌های آموزشی ادامه خواهد یافت. در شورای توسعه آموزش که با حضور ریاست محترم دانشگاه و مسئولین آموزشی دانشکده‌ها و بیمارستان‌ها برگزار می‌شود گزارش عملکرد سال 96 و معرفی برنامه‌های سال 97 مركز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه و همچنین گزارش اقدامات انجام شده در راستای بسته‌های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی به حاضرین در جلسه ارائه خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد در نشست مدیران گروه‌های آموزشی که در همین روز برنامه‌ریزی‌شده بحث و تبادل‌نظر حول محور ارتقای کیفیت آموزش در دانشگاه (انگیزه و نشاط در محیط آموزشی، مجازی‌سازی، دانشگاه نسل سوم و ...) صورت خواهد گرفت تا بر این اساس نقشه راه آموزش تدوین شود.
در ادامه دکتر سهراب اعلام کرد با هماهنگی دانشکده‌ها چهارمین روز از هفته آموزش در سطح دانشکده‌ها اجرا خواهد شد و دانشکده‌ها در این روز با معرفی و تقدیر از اساتید، دانشجویان و کارکنان شاخص و فعالیت‌های آموزشی انجام شده در طول یک سال گذشته در دانشکده، اعلام برنامه‌های آموزشی سال آینده دانشکده و ... به برگزاری مراسم خواهند پرداخت.
در ادامه وی خاطرنشان کرد: سه روز پایانی هفته با شرکت دانشگاه در نوزدهمین همایش کشوری آموزش پزشکی و جشنواره شهید مطهری کشوری با ارائه پوستر، مقاله، کارگاه‌های آموزشی و غرفه در تالار همایش‌های رازی ادامه و درنهایت خاتمه خواهد یافت.دکتر سهراب پور در پایان سخنان خود مشاركت جدي همه
همكاران، اعضاي هیئت‌علمی و اعضاي خانواده دانشگاه در هفتمین هفته آموزش دانشگاه را خواستار شد و افزود: براي حفظ جايگاه هفته آموزش که یکی از مهم‌ترین رخدادهای آموزشی دانشگاه است و همچنین شان آموزش نيازمند مشاركت و توجه همه دوستان هستيم تا با كمك آنان هفته‌ای پربار و شایسته دانشگاه علوم پزشکی تهران به‌عنوان نماد آموزش عالی کشور برگزار شود.

مصاحبه: آزاده اشتیاقی

کلمات کلیدی
مهدی  گلپایگانی
تهیه کننده:

مهدی گلپایگانی