محتوای خبری معاونت آموزشی

نشست مسئولان دبیرخانه تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی دانشگاه با مسئولان وزارت بهداشت برگزار شد

اولین نشست مسئولان دبیرخانه تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی دانشگاه با مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سال 97 در جهت توسعه زیرساخت‌های آموزش دربسته‌های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی برگزار شد.

 این جلسه با حضور دکتر سهراب پور، معاون آموزشی دانشگاه و دبیر شورای کلان منطقه ده، دکتر اخوان معاون اجرایی معاونت آموزشي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی،  دکتر رحیم نیا، مدیر برنامه‌ریزی منابع مالی،  بودجه و پایش عملکرد دانشگاه و دکتر قنبری مسئول دبیرخانه تحول و نوآوری آموزش علوم پزشکی دانشگاه روز سه‌شنبه 16 مرداد ماه 1397 از ساعت 15 تا 16:30 به‌منظور برنامه‌ریزی و ایجاد هماهنگی بیشتر با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جهت ارائه راهکارهای توسعه و ارتقای زیرساخت‌های آموزش علوم پزشکی و استقرار بسته‌های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی در دانشگاه علوم پزشكي تهران تشكيل شد.
در ابتدای نشست دکتر سهراب پور با اشاره به وضعیت موجود آزمایشگاه‌های آموزشی دانشگاه هدف اصلی این نشست را حمایت همه‌جانبه وزارت متبوع از دبیرخانه کلان منطقه در جهت توسعه زیرساخت‌های آموزش دربسته‌های تحول و نوآوری و ارائه راهکار براي بهبود وضعیت آزمایشگاه‌های آموزشی دانشگاه بیان کرد.
در ادامه دکتر رحیم نیا به تشریح وضعیت موجود تجهیزات و امکانات آموزشی آزمایشگاه‌ها و بیمارستان‌های دانشگاه پرداخت و گفت: امکانات موجود در دانشگاه در بعضی موارد کم نیست اما عادلانه توزیع نشده است و باید استراتژی براي بهره‌برداری و استفاده بهینه از تجهیزات دانشگاه داشته باشیم.
وي افزود: حداقل استاندارد گروه‌های آموزشی باید مشخص شود تا بر اساس آن نیازها تخمین زده شود. در ادامه به بحث و بررسی در خصوص اشتراک گذاشتن دستگاه‌های موجود در آزمایشگاه‌های دانشکده‌ها با دانشکده‌های دیگر تحت نرم‌افزار خاص مانند نظام یکپارچه آزمایشگاه‌ها پرداختند.
سپس دکتر اخوان معاون اجرایی معاونت آموزشي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مسئول ستادی بسته توسعه و ارتقای زیرساخت‌های آموزش علوم پزشکی ضمن تأکید بر اهمیت توسعه زیرساخت‌های آموزش دربسته‌های تحول و نوآوری، بر لزوم اتخاذ راهکارهای عملیاتی در جهت توسعه زیرساخت‌های آموزشی تأکید کرد.
وي گفت: دانشگاه علوم پزشکی تهران می‌تواند از ظرفیت‌های دیده‌شده در تبصره‌های 5،4،3 و 9 قانون مصوب شده دولت مبنی بر استفاده از تسهیلات توسط دانشگاه‌ها استفاده کند.
دکتر اخوان به ایجاد شبکه آزمایشگاه‌های آموزشی در دانشگاه و ایجاد آزمایشگاه مرجع آموزشی در هر کلان منطقه اشاره‌ و اعلام کرد: وزارت متبوع درصدد است که حمایت‌ها و مساعدت‌های مادی و معنوی در راستای اجرا و استقرار بسته‌های تحول و نوآوری از دبیرخانه به عمل‌آورند.
در پایان دکتر قنبری مسئول دبیرخانه تحول و نوآوری آموزش علوم پزشکی دانشگاه ضمن تشکر از مساعدت‌های وزارت متبوع و حمایت‌های  دکتر اخوان و دکتر رحیم نیا در جهت توسعه زیرساخت‌های آموزشی، در خصوص برنامه‌های دبیرخانه در این حوزه ازجمله اعطای گرنت آموزش‌های عملی-مهارتی و ایجاد سامانه مدیریت و ارائه برنامه‌های آموزش عملی-مهارتی و ایجاد آزمایشگاه جامع آموزشی توضیحاتی ارائه و برنامه‌های دبیرخانه در سطح کلان منطقه آمایشی ده را تشریح کرد.
 
 
کلمات کلیدی
تهیه کننده: