محتوای خبری معاونت آموزشی

پانزدهمین جلسه شورای آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه برگزار شد

پانزدهمین جلسه شورای آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه در سالن شورای معاونت آموزشی به منظور بررسی پرونده های دانشجویی برگزار شد.

جلسه شورای آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شنبه 5 بهمن 98 با حضور دکتر سهراب پور، معاون آموزشی دانشگاه، دکتر غیاثوندیان، مدیر امور تحصیلات تکمیلی، نمایندگان ریاست دانشگاه و اعضای شورای آموزشی در سالن شورای معاونت آموزش برگزار شد.
در شروع جلسه دکتر زرگران، استادیار گروه تاریخ پزشکی در خصوص تاسیس و راه اندازی رشته تاریخ علوم پزشکی در مقطع دکترای تخصصی توضیحاتی را ارئه کرد و گفت: دانشکده طب ایرانی شامل 3 دپارتمان طب سنتی، داروسازی و تاریخ پزشکی و تقریبا 20 هیات علمی است. 
وی با اشاره به اهمیت رشته تاریخ علوم پزشکی در دنیا گفت: این رشته تحقیقاتی و پژوهشی در بسیاری از کشورها  رشته¬ای مشهور و معتبر است و انجمن های مرتبط با آن در کشورهای مختلف وجود دارد، از سال 2016 تا کنون 47 مقاله چاپ توسط دانشکده طب ایرانی چاپ شده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در وزارت متبوع  فضا مساعد است و از نظر مالی هیچگونه دغدغه ای نخواهیم داشت و ورودی های پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی، دامپزشکی و فوق لیسانس تاریخ پزشکی می توانند در این رشته تحصیل کنند.
در ادامه دکتر سهراب پور به اهمیت و ضرورت این رشته اشاره کرد و گفت: تاریخ پزشکی بخشی از هویت پزشکی است و افراد با استعداد می توانند در این رشته تحصیل کنند.
سپس دکتر زرگران به سوالات اعضای شورا پاسخ داد و در نهایت تاسیس و راه اندازی این رشته با پذیرش در دوره اول حداکثر با 2 نفر موافقت شد.
در بخش دوم جلسه دکتر غیاثوندیان گزارش وضعیت نمرات زبان پیش دانشگاهی 1 و2 را اراته و پیشنهاد کرد وضعیت نمرات از احتساب به تاثیر مثبت در معدل تغییر کند. 
وی افزود: طبق مصوبه کشوری پذیرش دانشجویان کنکور سراسری که 50 درصد نمره زبان را دارند از گذراندن زبان پیش معاف هستند و دانشجویان می بایست در دانشگاه سطح بندی شوند، دانشجویان به دلیل رقابت با دانشگاه ایران و شهید بهشتی دچار افت نمرات زبان شده اند.
با نظر موافق اعضای شورا مصوب شد به صورت سیستمی انجام و در معدل همان ترم اعمال شود.
دکتر لباف، معاون تخصصی و فوق تخصصی دانشکده پزشکی در خصوص راه اندازی دوره فلوشیپ رشته هماتوپالوژی در بیمارستان شریعتی گفت: کوریکولوم این رشته مصوب است و در دانشگاه های دیگر در حال اجراست و از نظر فضای فیزیکی، تجهیزات و استاد مدرس نقصی نداریم.
پس از بحث و تبادل نظر توسط اعضای شورا، راه اندازی این رشته با رای اکثریت موافقت شد.
در بخش سوم شورا به بررسی پرونده های دانشجویی پرداخت.

خبر و عکس: شبنم قضایی

کلمات کلیدی
تهیه کننده: