محتوای خبری معاونت آموزشی

چهارمین جلسه شورای آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه به صورت مجازی برگزار شد

این جلسه به منظور بررسی و رفع مسائل و مشکلات آموزشی و دانشجویی برگزار و راه کارهای لازم ارائه شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت آموزشی، چهارمین نشست جلسه شورای آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شنبه ۵ تیر ۱۴۰۰ با حضور اعضای جلسه به‌صورت مجازی تشکیل شد.
در ابتدای جلسه مطابق جلسات پیشین شورای آموزشی، پیش از شروع جلسه مسائل و مشکلات آموزشی و دانشجویی از سوی معاونان آموزشی دانشکده‌ها مطرح و توسط مدیران آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه راه‌کارهای لازم ارائه شد.

ویرایش دوم دستورالعمل دوره‌های آموزش فرابرنامه‌ای دانشگاه
در بخش اول جلسه دکتر سلیمانی، مدیر مرکز آموزش مهارتی - حرفه‌ای و دفتر آموزش مداوم دانشگاه  ویرایش دوم دستورالعمل دوره‌های آموزش فرابرنامه‌ای دانشگاه و تغییرات اعمال شده آن را ارائه کرد و گفت: در دوره آموزش فرابر نامه‌ای، دوره‌های آموزشی نظری یا عملی که به‌صورت حضوری، مجازی یا ترکیبی، با هدف پوشش موضوعاتی که در دستورالعمل آموزش‌های مداوم یا کوریکولوم‌های آموزشی نمی‌گنجند و یا برای جامعه با اهمیت هستند برگزار می‌شوند. این دوره‌ها، با پیشنهاد دبیر علمی و پس از تصویب کمیته برنامه‌ریزی آموزش‌های فرابر نامه‌ای دانشگاه قابل برگزاری می‌باشند. دبیر برنامه حتماً باید یکی از اعضای هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران باشد.
وی افزود: دوره‌های درخواستی در کمیته برنامه‌ریزی آموزش‌های فرابر نامه‌ای دانشگاه بررسی می‌گردند این کمیته مرکب از معاون آموزشی دانشگاه، مدیر مرکز آموزش‌های مهارتی و حرفه‌ای و دبیر آموزش مداوم دانشگاه و 3 نفر از اعضای هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران است که برای یک دوره دوساله توسط معاون آموزشی دانشگاه انتخاب می‌شوند.
دکتر سلیمانی ادامه داد: مبلغ شهریه هر دوره بر اساس مصوبه هیئت‌امنا دانشگاه مورخ 97.12.5 و با توجه به هزینه‌های برگزاری دوره (هزینه اجاره سالن، هزینه تشریفات و پذیرایی، هزینه تبلیغات و بازاریابی، حق‌الزحمه‌های پرسنلی، مواد و کالاهای مصرفی پزشکی، آزمایشگاهی و اداری و هزینه تولید محتوای آموزشی و...) در سال 1400 به ازای هر نفر روز برای مهارت‌های عملی تا سقف پنجاه‌وهفت میلیون و ششصدهزار ریال و برای آموزش‌های نظری تا سقف یک میلیون و یکصد و پنجاه و دو هزار ریال است.
مدیر مرکز آموزش مهارتی- حرفه‌ای دانشگاه در خصوص کارگزاری مدیریت سماد گفت: در اختیار دفتر آموزش‌های فرابر نامه‌ای معاونت آموزشی دانشگاه است که قابل برون‌سپاری مطابق قوانین است. در صورت برون‌سپاری، نظارت بر حسن اجرای تعهدات شرکت طرف قرارداد، با دفتر آموزش‌های فرابر نامه‌ای و معاونت آموزشی خواهد بود.

 

جمع‌بندی استعلام از کمیته ارتقای اعضای هیئت‌علمی در خصوص امتیازات ماده 2 و 3 دانش‌پژوهی
در ادامه دکتر نسیمی نیز از مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه، گزارشی از جمع‌بندی استعلام از کمیته ارتقای اعضای هیئت‌علمی در خصوص امتیازات مکتسبه دانش‌پژوهی آموزشی اعضای هیئت‌علمی در ماده ۲ و ۳ در روند ارتقاء ارائه کرد و گفت: از اولین فعالیت‌ها در این خصوص، می‌توان به برگزاری جلسه همفکری با حضور دکتر صحرائیان، دکتر سهراب پور و دکتر مافی نژاد به جهت هماهنگی در مسیر پیاده‌سازی اعمال ماده ۳ شیوه‌نامه دانش‌پژوهی و تسهیل گفتمان در هیئت ممیزه دانشگاهی اشاره کرد و در ادامه طی نامه‌ای فعالیت‌های دانش‌پژوهی و راهنمای نحوه محاسبه امتیازات ماده ۲ و ۳ منطبق بر شیوه‌نامه مصوب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، به اطلاع رؤسای محترم دانشکده‌های مختلف و گروه‌های آموزشی رسانیده شد. در ادامه جلسه، گزارش تجمیعی از وضعیت امتیازات اختصاص داده شده در ماده ۲ و ۳ به فعالیت‌های دانش‌پژوهی آموزشی توسط کمیته‌های ارتقای دانشکده‌ها بر اساس چارچوب مشخص گزارش دهی تهیه شده توسط مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه، ارائه شد.
دکتر نسیمی ارسال نامه و رایزنی شفاهی برای طرح موضوع دانش‌پژوهی آموزشی در هیئت ممیزه دانشگاهی و کمیته‌های ارتقاء دانشکده‌ای و همچنین سازوکار استعلام وضعیت و پیگیری استقرار محاسبه دانش‌پژوهی در فرایند ارتقاء از طریق دریافت گزارش‌ها هر ۶ ماه یکبار و یا سالانه از کمیته‌های ارتقا دانشکده‌ها را از فعالیت‌های پیش روی واحد دانش‌پژوهی مرکز مطالعات دانست.
دکتر سهراب پور در ادامه بر لزوم توجه کمیته‌های ارتقاء دانشکده‌ها به اختصاص امتیاز فعالیت‌های دانش‌پژوهی آموزشی در ماده ۲ و ۳ مطابق با شیوه‌نامه مصوب کشوری تأکید و اشاره کرد.

تأسیس و راه‌اندازی رشته اخلاق پزشکی در مقطع کارشناسی ارشد
دکتر راگردی کاشانی معاون علوم پایه و تحصیلات تکمیلی دانشکده پزشکی در خصوص تأسیس و راه‌اندازی رشته اخلاق پزشکی در مقطع کارشناسی ارشد برای اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی گفت: گروه اخلاق پزشکی تاکنون دانشجویان مقطع PhD را می‌پذیرفت و اکنون با توجه به نیاز گروه به فرد مطلع در اخلاق پزشکی و با کوریکولوم موجود در وزارت خانه اقدام به پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و از میان اعضای هیئت‌علمی خواهد کرد.
پس از بحث و تبادل‌نظر با پذیرش دانشجو در رشته اخلاق پزشکی در مقطع کارشناسی ارشد با پرداخت شهریه و با همکاری دانشکده مجازی موافقت شد.

تمدید پذیرش دانشجو در دوره MDPH دندانپزشکی برای سال تحصیلی 1401-1400
دکتر محمدی معاون دوره‌های تخصصی و تحصیلات تکمیلی دانشکده دندانپزشکی گزارشی از سابقه پذیرش دانشجو در دوره MDPH ارا ارائه و سپس درخواست تمدید پذیرش دانشجو در این دوره را برای سال تحصیلی 1401-1400 مطرح کرد. در ادامه مقرر شد منوط به ارائه گزارش‌های تکمیلی از دانشکده دندانپزشکی با تمدید پذیرش دانشجو موافقت گردد. همچنین تمدید پذیرش دانشجو در دوره DDS-MDPH برای دانشجویان استعداد درخشان رشته دندانپزشکی سال تحصیلی 1401-1400 مطرح شد که با تأکید بر این موضوع که این دوره صرفاً برای دانشجویان نخبه و استعداد درخشان است پس از تبادل‌نظر مصوب شد.
در انتهای جلسه نیز موارد آموزشی و دانشجویی مطرح و مصوب شد.

شبنم قضایی
تهیه کننده:

شبنم قضایی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *