محتوای خبری معاونت بهداشت

پیشگیری و درمان سرطان، با خودمراقبتی و امید

اجرای پویش ملی مبارزه با سرطان با هدف جلب مشارکت های مردمی در پیشگیری از سرطان برگزار شد

کارشناس مسئول گروه بیماری های غیرواگیر معاونت بهداشت دانشگاه از اجرای پویش ملی مبارزه با سرطان با هدف افزایش آگاهی مردم و جلب مشارکت سیاستگذاران و مجریان سلامت، در بهمن ماه سالجاری خبر داد.

به گزارش روابط  عمومی معاونت بهداشت دانشگاه، دکتر آزیتا کریمی کارشناس مسئول گروه بیماری های غیرواگیر معاونت بهداشت دانشگاه در گفت و گویی با روابط عمومی ضمن اعلام این خبر گفت: افزایش آگاهی و جلب مشارکت مردم در خصوص قابل پیشگیری بودن سرطان و شیوه های آن و اصلاح باورهای نادرست در خصوص سرطان از جمله اهداف این پویش است.
وی با اشاره به این که پویش ملی مبارزه با سرطان به صورت همزمان در سراسر کشور و همچنین محدوده تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تهران از تاریخ 8 بهمن آغاز و تا 15 بهمن ماه سالجاری ادامه خواهد داشت، افزود: گروه های هدف این پویش کلیه مردم به ویژه نوجوانان و جوانان، بیماران و خانواده های ایشان و همچنین سیاستگذاران و مجریان سلامت هستند.
کارشناس مسئول گروه بیماری های غیرواگیر معاونت بهداشت دانشگاه با تاکید بر لزوم دسترسی عادلانه تمامی مردم به خدمات سلامت و نیز اهمیت پیشگیری به عنوان موثرترین و مقرون به صرفه ترین شیوه مبارزه با سرطان، تصریح کرد: از جمله اهداف پویش مبارزه با سرطان، جلب مشارکت سیاستگذاران حوزه سلامت است تا ضمن فراهم آوردن برنامه های آموزشی و حمایتی بتوان با تشخیص زودهنگام و اجرای نظام ارجاع، عوامل خطر سرطان را کنترل کرد.
دکتر کریمی در پایان از توزیع بسته های آموزشی، پخش تیزر، اجرای برنامه های تبلیغاتی در فرهنگسراها، خانه های سلامت و میادین میوه و تره بار خبر داد و جلب مشارکت مجریان سلامت را از دیگر برنامه های هفته ملی پویش مبارزه با سرطان خواند./ق

خبر: خباز

تهیه کننده:

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *