محتوای خبری معاونت بهداشت

با حضور رییس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت

انجام وارنیش فلوراید در یکی از مدارس اسلامشهر آغاز شد

دکتر صمد زاده ضمن بازدید از واحدهای دهان و دندان مراکز جامع سلامت شهرک انبیا و احمد آباد مستوفی شبکه بهداشت و درمان شهرستان اسلامشهر، در افتتاحیه انجام وارنیش فلوراید در یکی از مدارس این شهرستان شرکت کرد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه، دکتر حمید صمدزاده رییس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت و مشاور معاون بهداشت با همراهی دکتر سعید تاملی معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه، دکتر محسن ولد خانی کارشناس مسوول سلامت دهان و دندان معاونت بهداشت و دکتر امیر حسین حاجی فتاحی کارشناس مسوول سلامت دهان و دندان شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر، روز چهارشنبه 3 آذر 95 در افتتاحیه انجام وارنیش فلوراید یکی از مدارس شهرستان اسلامشهر شرکت کردند.
دکتر صمد زاده از واحدهای دهان و دندان مراکز جامع سلامت شهرک انبیا و احمد آباد مستوفی شبکه بهداشت و درمان شهرستان اسلامشهر بازدید کرد و  طی این بازدید چگونگی وضعیت تجهیزات، بازسازی واحدها و نحوه ارائه خدمت واحدهای دهان و دندان را بررسی کرد.
وی ضمن شرکت در افتتاحیه انجام وارنیش فلوراید در مدرسه شهید ایرجی اسلامشهر، بر استمرار برنامه وارنیش فلوراید طی 6 سال تاکید و تشریح کرد: یکی از اهدف اصلی اجرای این برنامه، کاهش شاخص DMF (پوسیدگی، ازدست دادن، پرکردن) است.
توضیح اینکه تمامی دانش آموزان پایه ابتدایی به مدت 6 سال در دو مرحله در سال تحت وارنیش فلوراید تراپی قرار می گیرند. وارنیش فلوراید یک ترکیب چسبنده دارای فلوراید است که به سطوح دندان مالیده می شود و حالت چسبندگی آن باعث می شود فلوراید در مدت کافی جذب دندان شود و این ماده باعث مقاومت دندان در مقابل پوسیدگی می شود. 

خبر : فیروزآبادی

 ام البنین  فیروزآبادی
تهیه کننده:

ام البنین فیروزآبادی