محتوای خبری معاونت بهداشت

در کمیته کاهش مرگ و میر مادران تاکید شد

اهمیت ارزیابی فعالیت های صورت گرفته در خصوص کاهش مرگ و میر مادران

دکتر شریعتی خواستار مشارکت گسترده تمامی همکاران برای ارزیابی اقدامات انجام شده و ارائه راهکارهای مناسب در جهت کاهش مرگ و میر مادران شد.

گالری عکس
به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه، جلسه کمیته کاهش مرگ و میر مادران این معاونت، با حضور دکتر محمد شریعتی معاون بهداشت دانشگاه، دکتر سعید تاملی معاون فنی معاونت بهداشت و دکتر مهرزاد ناصری مدیر گروه سلامت خانواده و جمعیت معاونت بهداشت، روز چهارشنبه 21 تیر 96 در معاونت بهداشت برگزار شد.
در این جلسه، گزارش مقایسه ای مرگ مادر از سال 92 و مداخلات انجام شده در حوزه معاونت بهداشت ارایه و ضمن بررسی موانع و مشکلات موجود، به تدوین راهکارها پرداخته شد.
همچنین از نکات مطرح شده در این جلسه، می توان به بخشنامه اخیر رییس دانشگاه در خصوص ارایه خدمت به خانم های باردار و زایمان کرده پر خطر و بی بضاعت و تلاش های انجام شده در این حوزه اشاره کرد که همکاران گزارش چگونگی اجرای آن را بیان کردند.
دکتر شریعتی معاون بهداشت، برای کاهش مرگ مادران از تک تک همکاران در همه سطوح تا محیطی ترین واحدها خواست تا در این خصوص بیاندیشند و راهکار ارایه کنند.
وی در ادامه افزود: به انجام فعالیت های کیفی نباید بسنده کرد و هر فعالیت باید ارزیابی و میزان تاثیر گزاری آن تعیین شود تا از انجام اقدامات کم بازده کاسته شود.
توضیح این که، مدیران شبکه های بهداشت و درمان شهرستان های ری و اسلامشهر، رییس مرکز بهداشت جنوب تهران، مدیر گروه گسترش شبکه، کارشناسان مسئول بهداشت خانواده ، نظارت بر درمان، گسترش شبکه، شبکه های بهداشت و درمان ری و اسلامشهر و مرکز بهداشت جنوب تهران و کارشناسان مادران در این جلسه حضور داشتند.

خبر: فیروزآبادی
عکس: اسماعیل استاجی

 ام البنین  فیروزآبادی
تهیه کننده:

ام البنین فیروزآبادی