محتوای خبری معاونت بهداشت

با حضور معاون بهداشت دانشگاه

اولین دوره کارگاه معرفی بسته خدمت سلامت کودکان برگزار شد

اولین دوره کارگاه معرفی بسته خدمت سلامت کودکان در مرکز طبی کودکان برگزار شد.

گالری عکس
به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه اولین دوره کارگاه معرفی بسته خدمت سلامت کودکان با حضور دکتر محمد شریعتی معاون بهداشت دانشگاه، دکتر سعید تاملی معاون فنی معاونت بهداشت، دکتر اسماعیل مطلق مدیرکل دفتر سلامت جمعیت خانواده و مدارس وزارت بهداشت و دکتر مهرزاد ناصری مدیر گروه سلامت خانواده و جمعیت معاونت بهداشت در روزهای 24 و 25 بهمن 95 برگزار شد.
دکتر شریعتی معاون بهداشت، بر بازنگری خدمات سلامت با توجه به برنامه تحول سلامت درحوزه بهداشت، برای ارتقای سلامت تاکید کرد و بیان داشت: بازنگری درخدمات کودکان از جمله برنامه های مهم در phc است.
وی در ادامه تاکید کرد: اکنون که در سایه اجرای برنامه تحول سلامت زیرساخت های ارائه خدمات نوین فراهم شده است، لازم است همت جمعی در راستای پیشبرد اهداف ارتقای سلامت در قالب گروههای سنی قرار گیرد.
دکتر مطلق مدیرکل دفتر سلامت جمعیت خانواده و مدارس وزارت بهداشت، با اشاره به اهمیت سلامت کودکان اظهار داشت، سیاستهای جمعیتی نیز در اجرای همه برنامه های سلامت باید مد نظر باشد و از فرصت مراجعه والدین برای مراقبت کودک باید در جهت اجرای برنامه های جمعیتی با رویکردهای نوین استفاده کرد.
وی در ادامه هدف از اجرای برنامه های سلامت کودکان را ارتقای سلامت کودکان بر شمرد که کاهش شاخص مرگ کودکان را در پی دارد و هدف نهایی این برنامه را به صفر رساندن مرگهای قابل پیشگیری در کودکان دانست.
دکتر برکاتی رییس اداره سلامت کودکان وزارت بهداشت به بیان اهداف اجرای برنامه سلامت کودکان و ضرورت بازنگری خدمات سلامت کودکان با توجه به برنامه تحول سلامت پرداخت.
دکتر جعفری مدیر گروه برنامه های سلامت وزارت بهداشت نیز به نکاتی در خصوص اجرای برنامه اشاره کرد.
توضیح اینکه این کارگاه برای معاونین فنی، مدیران گروه های مدیریت شبکه، مدیر گروه سلامت خانواده و جمعیت، کارشناسان کودکان و مسئولین آموزش بهورزی دانشگاه های علوم پزشکی کشور در قالب 4 دوره 2 روزه برگزار می شود.
خبر: فیروزآبادی
عکس: اسماعیل استاجی

 ام البنین  فیروزآبادی
تهیه کننده:

ام البنین فیروزآبادی