محتوای خبری معاونت بهداشت

اجرای کشوری هر خانه یک پایگاه سلامت

با دستور وزیر بهداشت، برنامه هر خانه یک پایگاه سلامت با اضافه کردن به عنوان سطح پایه به سطوح سه‌گانه خدمات بهداشتی و درمانی کشور از امروز سراسری شد

با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران، معاون بهداشت و معاون فنی و قائم‌مقام معاونت بهداشت آغاز برنامه "هر خانه یک پایگاه سلامت" با دستور وزیر بهداشت از طریق ویدیوکنفرانس اجرای کشوری شد.

معاونت بهداشت دانشگاه تهران

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت، با حضور دکتر عباسعلی کریمی رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکترعلیرضا دلاوری معاون بهداشت، دکتر امیر علی سهراب پور، دکترسعید تأملی معاون فنی و قائم‌مقام معاونت بهداشت و سایر مدعوین، دوشنبه 12 خرداد 99 اجرای کشوری برنامه "هر خانه یک پایگاه سلامت" با دستور وزیر بهداشت از طریق ویدیوکنفرانس و با حضور معاون بهداشت وزارت بهداشت در سمنان از امروز، رسما آغاز شد.

با آغاز برنامه "هر خانه یک پایگاه سلامت" سطح پایه به سطوح سه‌گانه خدمات بهداشتی و درمانی کشور اضافه شد و با اجرای این برنامه با به‌کارگیری 20 میلیون داوطلب یا سفیر سلامت، خدمات مراقبت‌های بهداشتی اولیه و برخی خدمات درمانی و توانبخشی به درون خانواده‌ها منتقل می‌شود.

طرح "هر خانه یک پایگاه سلامت" به‌صورت آزمایشی در دانشگاه‌های علوم پزشکی قزوین، سمنان، کاشان و همدان پیش‌ازاین، اجرا شده بود.

هدف اصلی از اجرای این برنامه، جامعه‌محور کردن نظام سلامت است و محتواهای آموزشی در حوزه بهداشت و پیشگیری از بیماری‌ها بویژه بیماری‌های غیر واگیر، کنترل عوامل خطر این بیماری‌ها، پیشگیری از حوادث و سوانح، درمان و توانبخشی به سفیران یا داوطلبان سلامت ارائه می‌شود تا این آموزش‌ها در درون خانواده، نهادینه شود.

کلمات کلیدی
اسماعیل  استاجی
تهیه کننده:

اسماعیل استاجی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *