محتوای خبری معاونت بهداشت

بررسی روند اجرای بسیج ملی کنترل فشارخون در کمیته اجرایی دانشگاه در معاونت بهداشت

قائم‌مقام و معاون فنی معاونت بهداشت، بر تمرکز فعالیت های معاونت بهداشت بر بسیج فشارخون تأکید کرده و خواستار تکمیل برنامه ریزی برای پایش و نظارت بر شبکه های تحت پوشش و ایستگاه های سنجش فشارخون شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت، در جلسه کمیته اجرایی دانشگاه که روز چهارشنبه 8 خردادماه 98 تشکیل شد، دکتر سعید تأملی قائم‌مقام و معاون فنی معاونت بهداشت و مدیران و کارشناسان گروه های مدیریت بیماری های غیر واگیر، مدیریت شبکه، آموزش و ارتقای سلامت و سلامت جمعیت و خانواده حضور داشتند و روند اجرایی بسیج کنترل فشارخون در سطح معاونت بهداشت و شبکه‌های بهداشت و درمان تحت پوشش موردبررسی قرار داده شد.
در ابتدای جلسه دکتر تأملی ضمن اعلام این‌که در حال حاضر وارد مرحله پایش و نظارت‌شده‌ایم، بر تمرکز فعالیت های معاونت بهداشت بر بسیج فشارخون تأکید کرده و خواستار تکمیل برنامه ریزی برای پایش و نظارت بر شبکه های تحت پوشش و ایستگاه های سنجش فشارخون شد.
در ادامه مسائل مربوط به ثبت اطلاعات سنجش گران در سامانه موردبررسی قرارگرفته و مقرر شد گروه های گسترش شبکه و مدیریت بیماری های غیر واگیر در شبکه¬ها با هماهنگی هم لیست ایستگاه های سنجش و مشخصات سنجش گران را نهایی کرده و در سامانه مربوطه وارد کنند.
سپس چک‌لیست نظارت بر دانشگاه تکمیل و مواردی که هنوز تکمیل‌نشده و نیاز به پیگیری دارند و فرد یا واحد مسئول هر فعالیت مشخص شد. همچنین دو چک‌لیست نظارت بر ستاد شبکه ها و ایستگاه های سنجش، توسط حاضرین موردبررسی قرار داده شد.
بسیج ملی کنترل فشارخون، از 27 اردیبهشت سال جاری در سراسر کشور اجراشده و تا 15 تیرماه ادامه خواهد داشت.

عکس و خبر: اسماعیل استاجی

کلمات کلیدی
اسماعیل  استاجی
تهیه کننده:

اسماعیل استاجی