محتوای خبری معاونت بهداشت

برگزاری اولین جلسه هماهنگی سی وسومین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) در معاونت بهداشت

اولین جلسه هماهنگی برگزاری سی وسومین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) با حضور مدیران و کارشناسان حوزه‌های مرتبط در معاونت بهداشت برگزار شد.

برگزاری اولین جلسه هماهنگی سی وسومین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) در معاونت بهداشت

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بهداشت، روز شنبه 24 اردیبهشت 1401 اولین جلسه هماهنگی برگزاری سی و سومین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) در سالن مدافعان سلامت معاونت بهداشت با حضور دکتر سعید تاملی معاون فنی معاونت بهداشت، دکتر علی نیک فرجام مدیر گروه بیماری‌ها واگیر، دکتر علیرضا صدرایی مدیر گروه بهداشت محیط معاونت بهداشت وکارشناسان مسئول بیماری‌ها، بهداشت محیط مرکز بهداشت جنوب وشبکه‌های بهداشت ودرمان شهرستان‌های ری واسلامشهر و کارشناس مسئول و کارشناس آب و غذای معاونت و کارشناسان بهداشت محیط و بیماری‌های معاونت و مرکز بهداشت جنوب تهران برگزار شد.
در ابتدا دکتر تاملی از حضور مدعوین در جلسه تشکر کرد و نسبت به برگزاری هر چه با شکوه‌تر مراسم ابراز امیداوری کرد. ایشان با توجه به ادامه همه‌گیری کرونا و برگزاری مراسم ارتحال در این شرایط، نکات لازم در خصوص رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را نیز مورد توجه قرار داد و خلاصه‌ای از فعالیت ارگان‌ها و نهادهای مرتبط و ماموریت هر شبکه را به سمع حاضرین رساند.
در ادامه دکتر نیک فرجام نیز ضمن تقدیر از همکاران و اشاره به تجربیات ارزشمند آنان در سنوات گذشته به توجه بیش از پیش همکاران  به اهمیت تجمعات و تامین آمادگی لازم تاکید کرد و به استفاده از همکاران ماهر و کار آشنا تاکید کرد.
همچنین ایشان تاکید کردند حتما همکاران توجیه شوند که به صورت موثر فعالیت کنند و بیماریابی بصورت فعال انجام شود تا بتوانیم سرنخ‌های لازم را برای شناسایی به هنگام طغیان‌ها به دست آوریم. لازم است به علائم هشدار دهنده‌ی بیماری‌های بازپدید و نوپدید نیز توجه ویژه شده و مراقبت‌ها و بیماریابی بصورت هدفمند و سندرمیک مورد توجه قرار گیرد و همه و اصول مطالعه شده و علایم رصد شود و با تیم‌های شهرستان‌ها هماهنگی و همکاری لازم انجام شود.
دکتر صدرایی اظهار داشتند که با هماهنگی با آبفای منطقه مخازن آب شرب نظارت و پایش می‌شود و لازم است برای نظارت‌های بیوتروریسم و تامین کلر باقی مانده در سطح شهرستان‌ها تمهیدات و مکاتبات مربوطه انجام شود و نظارت‌های لازم در خصوص سردخانه‌های مواد غذایی صورت پذیرد. همچنین در خصوص مدیریت پسماند با شهرداری منطقه هماهنگی لازم انجام و از انباشت زباله در محل پیشگیری شود. نیروی خدماتی کافی بایستی توسط شهرداری تامین و کارکنان حتما از لباس فرم استفاده کنند. شبکه شهرستان‌های ری و اسلامشهر نیز کل ماموریت‌های کارکنان را معطوف به برگزاری این مراسم کنند.
 در این جلسه ضمن تبادل اطلاعات در خصوص چگونگی برگزاری با شکوه مراسم، اهم مصوبات از جمله مراقبت‌های سندرمیک بیماری‌ها، کنترل بهداشت محیط و آب و غذا، نکات مرتبط با شیوه‌نامه‌های بهداشتی و همه‌گیری کرونا و... مورد توجه قرار گرفت.

اسماعیل  استاجی
تهیه کننده:

اسماعیل استاجی

تصاویر

برگزاری اولین جلسه هماهنگی سی وسومین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) در معاونت بهداشت برگزاری اولین جلسه هماهنگی سی وسومین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) در معاونت بهداشت برگزاری اولین جلسه هماهنگی سی وسومین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) در معاونت بهداشت برگزاری اولین جلسه هماهنگی سی وسومین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) در معاونت بهداشت برگزاری اولین جلسه هماهنگی سی وسومین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) در معاونت بهداشت

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *