محتوای خبری معاونت بهداشت

برگزاری جلسه مشترک نمایندگان کمیته بهداشت و کمیته درمان قرارگاه جمعیت در معاونت بهداشت

به همت گروه سلامت جمعیت و خانواده معاونت بهداشت، جلسه مشترک نمایندگان کمیته بهداشت و کمیته درمان قرارگاه جمعیت در راستای اجرایی سازی مفاد قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت برگزار شد.

برگزاری جلسه مشترک نمایندگان کمیته بهداشت و کمیته درمان قرارگاه جمعیت در معاونت بهداشت

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بهداشت، جلسه مشترک نمایندگان کمیته بهداشت و کمیته درمان قرارگاه جمعیت در راستای اجرایی سازی مفاد قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت روز سه شنبه 24 خرداد 1401 در سالن غدیر معاونت بهداشت برگزار شد.
در ابتدا دکتر نرجس توکلی کیا سرپرست گروه سلامت جمعیت و خانواده معاونت بهداشت، در خصوص ابلاغ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در حوزه‌های زیر مجموعه معاونت درمان تاکید و عنوان کرد: یکی از مهمترین اقدامات در این راستا پرداختن به دو مساله ناباروری و مدیریت پیشگیری از سقط‌های عمدی است که به صورت مشترک در حوزه بهداشت و درمان اجرا خواهد شد. در همین خصوص یکسان سازی و تدوین فرآیندهای شفاف برای ارایه این خدمات از اولویت‌های هر دو معاونت در راستای اجرای مفاد مرتبط قانونی خواهد بود.
در ادامه لیلی سید مراد پور کارشناس مسئول سلامت جمعیت و باروری معاونت، نیز با اشاره به ماده قانون‌های مرتبط به مبحث ناباروری زوجین تاکید کرد اولین قدم در خصوص تدوین فرآیندهای شناسایی و ارجاع زوجین نابارور، اطلاع رسانی و معرفی صحیح مراکز خدمات ناباروری زیر مجموعه دانشگاه و همچنین خدمات ارایه شده در این مراکز، به جمعیت تحت پوشش و پرسنل ارایه دهنده خدمت است.   
همچنین در این جلسه مژگان اکبری رئیس اداره مادر و نوزاد معاونت درمان، مراکز درمانی ناباروری در بخش دولتی و خصوصی را معرفی و شرح مختصری از فرآیند ارایه خدمت در این مراکز را عنوان کرد. ایشان همچنین به وجود برخی چالش‌های موجود در راستای اجرای کامل خدمات و تسهیلات بیمه ای ناباروری اشاره و پیشنهاداتی برای بهبود فرآیندها عنوان کرد.
 در ادامه با هدف مدیریت پیشگیری از سقط‌های عمدی نیز برنامه‌هایی برای اطلاع رسانی مفاد مرتبط قانونی به مطب‌های پزشکان عمومی، متخصصین و دفاتر کار مامایی و همچنین تشدید نظارت‌ها با همکاری حوزه معاونت درمان و غذا و دارو در نظر گرفته شد.

اسماعیل  استاجی
تهیه کننده:

اسماعیل استاجی

تصاویر

برگزاری جلسه مشترک نمایندگان کمیته بهداشت و کمیته درمان قرارگاه جمعیت در معاونت بهداشت برگزاری جلسه مشترک نمایندگان کمیته بهداشت و کمیته درمان قرارگاه جمعیت در معاونت بهداشت برگزاری جلسه مشترک نمایندگان کمیته بهداشت و کمیته درمان قرارگاه جمعیت در معاونت بهداشت برگزاری جلسه مشترک نمایندگان کمیته بهداشت و کمیته درمان قرارگاه جمعیت در معاونت بهداشت برگزاری جلسه مشترک نمایندگان کمیته بهداشت و کمیته درمان قرارگاه جمعیت در معاونت بهداشت برگزاری جلسه مشترک نمایندگان کمیته بهداشت و کمیته درمان قرارگاه جمعیت در معاونت بهداشت

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *