محتوای خبری معاونت بهداشت

برگزاری جلسه هماهنگی گروه سلامت روانی اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران، با پزشکی قانونی استان تهران

جلسه پیگیری ابلاغیه وزارتی به‌منظور اخذ نظام‌مند آمار پراکندگی، علل و موارد مشکوک به خودکشی با پیگیری گروه سلامت روانی اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی و ایران (کارشناسان مسئول) و به میزبانی پزشک قانونی استان تهران برگزار شد.

گروه سلامت روانی اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت، روز شنبه 24 خرداد 99 به نقل از دکتر علیرضا شکیب مدیر گروه سلامت روانی اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران، این جلسه با پیگیری گروه سلامت روانی اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی و ایران (کارشناسان مسئول) و به میزبانی پزشک قانونی استان به ریاست دکتر سید شهرام موسوی رئیس پزشک قانونی استان و با حضور معاونین ایشان برگزار شد.
در این جلسه طرفین بر تقویت تبادل اطلاعات و آمار موارد مشکوک به خودکشی نقطه نظرات مشترک رسیده و اعلام داشتند که با این اطلاعات که با رعایت اصول محرمانه و بدون افشای هویت افراد که از طرف دفتر گروه روانی اجتماعی و اعتیاد وزارت پیگیری می‌شود بتوانیم در زمینه پیشگیری از موارد مشکوک به خودکشی و مداخلات لازم در خانواده‌ها و اجتماع، نقش موثر در بهبود شاخص‌های مرتبط برداشته شود.
 در پایان جلسه مصوب شد که نیازهای آماری از طرف معاونت ظرف ۲۴ ساعت اعلام تا بعد از بررسی کارشناسی در پزشک قانونی و حداکثر تا دو هفته آینده نتایج آن طی جلسه‌ای که متعاقبا اعلام خواهد شد، نهایی و اجرایی شود.
همچنین در این جلسه اقدس لک، کارشناس مسئول ثبت مرگ معاونت، گروه اعزامی از معاونت بهداشت را همراهی و تجارب مربوط به ثبت مرگ نیز در جلسه مورد تبادل‌نظر قرار گرفت و منجر به راهکارهای اجرای در زمینه‌های مطروحه شد.

اسماعیل  استاجی
تهیه کننده:

اسماعیل استاجی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *