محتوای خبری معاونت بهداشت

برگزاری جلسه کارگروه هفته ملی سلامت بانوان در معاونت بهداشت

جلسه کارگروه هماهنگی، برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری در خصوص نحوه برگزاری هفته ملی سلامت بانوان ایران در معاونت بهداشت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت، به‌منظور هماهنگی، برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری در مورد نحوه برگزاری هفته ملی سلامت بانوان ایران، شنبه 11 آبان 98 در معاونت بهداشت جلسه کارگروهی متشکل از معاون فنی معاون بهداشت، مدیر گروه سلامت جمعیت، خانواده و مدارس و کارشناس برنامه سلامت میان‌سالان ستاد معاونت بهداشت در سالن کنفرانس معاونت برگزار شد.
در این جلسه که به میزبانی گروه سلامت خانواده برگزار شد، سایر مدیران گروه‌ها و کارشناسان مسئول واحدهای معاونت بهداشت حضور داشتند.
دکتر سعید تأملی قائم‌مقام و معاون فنی معاون بهداشت، در سخنانی بر اهمیت برگزاری هفته‌های ملی و کمپین‌های سلامتی در حساس سازی مدیران و مسئولان حوزه‌های مختلف و ارائه‌دهندگان خدمات سلامت تأکید کرد.

وی همچنین با اشاره به برنامه عمل WHO برای کاهش کم‌تحرکی به میزان 15 درصد تا سال 2030، موضوع اصلی انجام اقدامات هفته یادشده را همانند 3 سال گذشته گسترش فعالیت بدنی برای شادابی و تندرستی زنان ایران دانست.
در این جلسه دکتر نرجس توکلی کیا، مدیر گروه سلامت جمعیت، خانواده و مدارس با تعریف سازمان جهانی بهداشت در مورد سلامت و توجه به ابعاد همه‌جانبه آن، اظهار امیدواری کرد و بابیان این ازآنجایی‌که سلامت محدود به زمان و مکان نیست، بتوانیم در راستای ارائه خدمات مناسب و باکیفیت ازیک‌طرف و افزایش دانش سلامت عمومی جامعه از طرف دیگر از میزان مرگ‌های زودهنگام قابل‌اجتناب بکاهیم.
در ادامه پروانه حاجی مرادی کارشناس مسئول برنامه سلامت میان‌سالان ستاد معاونت در مورد شعار، عناوین روزهای هفته و اقدامات برنامه‌ریزی‌شده و پیشنهادی گروه سلامت خانواده مطالبی بیان کرد.
سپس حاضرین در جلسه به بحث و تبادل‌نظر در خصوص برنامه‌های قابل‌اجرا در این هفته پرداخته و نظرات و پیشنهادهای خود را ارائه کردند.

خبرنگار: اسماعیل استاجی

کلمات کلیدی
اسماعیل  استاجی
تهیه کننده:

اسماعیل استاجی