محتوای خبری معاونت بهداشت

برگزاری جلسه کمیته اجرایی بسیج آموزش همگانی تغدیه

جلسه کمیته اجرایی بسیج آموزش همگانی تغدیه در معاونت بهداشت دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه، جلسه کمیته اجرایی "بسیج آموزش همگانی تغذیه" روز دوشنبه نهم آذر ماه سال جاری با حضور دکتر محمد شریعتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران، باقری نیا کارشناس مسئول واحد بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشت دانشگاه، نمایندگانی از اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران و شهر تهران، سازمان بهزیستی کشور، اداره کل سلامت شهرداری تهران، کمیته امداد امام خمینی (ره) و مدیران گروه های مختلف معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران، در محل سالن جلسات این معاونت برگزار شد.
در آغاز این نشست دکتر شریعتی ارتقای سواد و فرهنگ تغذیه ای جامعه در خصوص نقش و اهمیت الگوی غذایی صحیح بر پیشگیری از بیماری های غیرواگیر و حفظ و ارتقای سلامت را از اهداف بسیج آموزش همگانی تغذیه خواند و بر لزوم همکاری های بین بخشی در ارتقای آگاهی و تغییر رفتار و نگرش مردم تاکید کرد.
سپس شکوفا باقری نیا با اشاره به اینکه بیماری های غیرواگیر مهم ترین علل مرگ و میر در کشور بوده، گفت: در حال حاضر بیماری های قلبی عروقی علت اصلی یک سوم موارد مرگ و میر ناشی از بیماری های مزمن و علت اصلی مرگ در افراد بالای 30 سال است و این درحالی است که تغذیه نامناسب و مصرف زیاد قند و نمک و چربی یکی از مهم ترین عوامل خطر بیماری های غیرواگیر به شمار می آید.
وی ادامه داد: با توجه به اهمیت اصلاح الگوی غذایی در حفظ، تامین و ارتقای سلامت جامعه، امسال نیز همچون سال های گذشته بسیج آموزش همگانی تغذیه از تاریخ 29 آذر ماه سال جاری لغایت 14 دی ماه به مدت 15 روز در استان تهران و همزمان با سایر دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور برگزار می شود.
باقری نیا محورهای بسیج آموزش همگانی تغذیه در سال جاری را تاکید بر کاهش مصرف قند، نمک و چربی خواند و افزود: ارتقا آگاهي، نگرش وعملكرد عموم مردم بويژه معلمين، دانش آموزان و مربیان مهد کودک ها از جمله اهداف این برنامه است.
وی همچنین حساس سازي و ترغيب صنايع غذايي براي توليد محصولات غذايي كم قند، کم نمک و کم چرب را از دیگر اهداف بسیج آموزش همگانی تغذیه در سال جاری بیان کرد.
کارشناس مسئول واحد بهبود تغذیه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران در جریان این نشست، وضعیت فعلی میزان مصرف قند، نمک، چربی و روغن را در کشور تشریح کرده و در ادامه به تبیین وضعیت آگاهی و عملکرد تغذیه ای جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تهران را براساس مطالعات انجام شده  پرداخت.
در ادامه این جلسه اعضای کمیته پیرامون فعالیت های پیشنهادی و وظایف هریک از بخش های همکار در اجرای بسیج آموزش همگانی تغذیه بحث و تبادل نظر کردند./ق

خبر: خباز
عکس: اسماعیل استاجی




کلمات کلیدی
تهیه کننده: