محتوای خبری معاونت بهداشت

برگزاری جلسه کمیته استانی برنامه آموزش هنگام ازدواج با همکاری مشترک بین دستگاهی در معاونت بهداشت

مدیر گروه سلامت جمعیت و خانواده معاونت بهداشت، در جلسه کمیته استانی برنامه آموزش هنگام ازدواج توضیحات کاملی در خصوص برنامه آموزش‌های هنگام ازدواج با همکاری مشترک بین دستگاهی و همچنین آمار و اطلاعات مربوط به روند ازدواج و طلاق در کشور و استان تهران را ارائه کرد.

دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بهداشت

گروه سلامت جمعیت و خانواده معاونت بهداشت

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بهداشت، روز دوشنبه 21 تیر 1400 جلسه کمیته استانی برنامه آموزش‌های هنگام ازدواج با همکاری مشترک بین دستگاهی و با حضور معاونان بهداشت، معاونان فنی، مدیران گروه سلامت جمعیت و خانواده، کارشناسان سلامت باروری و نمایندگان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه‌های علوم پزشکی استان تهران و سازمان‌های همکار در استان تهران (استانداری، بهزیستی، قوه قضاییه، تبلیغات اسلامی) به‌صورت مجازی در معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.
در ابتدای جلسه دکتر سعید تأملی معاون فنی معاونت بهداشت ضمن تبریک به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (ع)، در خصوص اهمیت ازدواج در دین اسلام مطالبی را بیان داشت و بر ضرورت تحکیم و حفظ بنیان خانواده تاکید کرد.
وی در ادامه گفت: لازم است جوانان و زوجین در آستانه ازدواج، حتما با کسب مهارت و آمادگی‌های لازم وارد زندگی مشترک شوند تا بتوانیم از بروز موارد طلاق به‌خصوص در 5 سال اول زندگی جلوگیری کنیم.
وی افزود: در آموزش به زوجین علاوه بر مباحث سلامت باروری و زناشویی و ابعاد سلامت، باید به آموزش‌های حقوق زن و مرد، مهارت‌های ارتباطی و نحوه تعاملات بین زوج و خانواده نیز به‌صورت جدی پرداخته شود.
 سپس دکتر نرجس توکلی کیا مدیر گروه سلامت جمعیت و خانواده معاونت بهداشت، توضیحات کاملی در خصوص برنامه آموزش‌های هنگام ازدواج با همکاری مشترک بین دستگاهی و همچنین آمار و اطلاعات مربوط به روند ازدواج و طلاق در کشور و استان تهران و همچنین گزارش اجرای برنامه و جلسات قبلی کمیته استانی، توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی استان تهران را ارائه کرد و با تاکید بر این نکته که کمیته استانی در راستای تقویت زیر ساخته‌ای قانونی و اجرایی برنامه مذکور تشکیل‌شده است انتظارات از دستگاه‌های همکار را برای پیشبرد هر چه‌بهتر فعالیت‌ها عنوان کرد.
در ادامه لیلی مرادپور کارشناس برنامه سلامت باروری معاونت بهداشت، در خصوص ارزیابی و پایش مربیان همکار برنامه بر اساس چک فهرست‌های مصوب مطالبی را توضیح داد.
در پایان هر یک از اعضای کمیته به نمایندگی از سازمان‌های همکار برنامه، ضمن ارائه گزارشی مختصر از روند اجرای برنامه، نظرات و پیشنهادهای خود در راستای اجرای هر چه‌بهتر برنامه و دستیابی به اهداف موردنظر را بیان کردند.

اسماعیل  استاجی
تهیه کننده:

اسماعیل استاجی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *