محتوای خبری معاونت بهداشت

برگزاری جلسه کمیته کاهش مرگ و میر مادران در معاونت بهداشت

معاون فنی و قائم مقام معاون بهداشت، تاکید بر اهمیت کاهش موارد مرگ مادر، شناسایی موانع و مشکلات در مسیر ارایه خدمات و بررسی راهکار‌های مناسب را از مدیران حاضر خواستار شد.

گالری عکس
به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت، سومین جلسه کمیته کاهش مرگ و میر مادران روز دوشنبه 16 دی 1397 با حضور مدیران، کارشناسان، پزشکان و مراقبین سلامت ماما مرتبط در حوزه معاونت بهداشت و درمان برگزار شد.
دکتر سعید تاملی معاون فنی و قائم مقام معاون بهداشت، ضمن تاکید بر اهمیت کاهش موارد مرگ مادر، شناسایی موانع و مشکلات در مسیر ارایه خدمات و بررسی راهکار‌های مناسب را از انتظارات مدیران حاضر و صرف نظر از تعیین تقصیر، صادقانه فرآیندها را بررسی و مشکلات را استخراج کنند و مراقبت را یک کار گروهی متشکل از پزشک، مراقب سلامت،  کارشناس تغذیه، و بهداشت روان و حساس کردن تیم سلامت به کاهش مرگ مادران در دوران بارداری و زایمان را از نکات کلیدی دانست و بر اهمیت دادن و توجه به کیفیت ارایه خدمات تاکید کرد.
در این جلسه یک مورد پرونده مرگ مادر با استفاده از سامانه سیب و مستندات موجود بررسی شد، همچنین گزارشی از خدمات بیمارستانی و پزشکی متوفی توسط اکبری نماینده معاونت درمان در کمیته، به اطلاع جمع رسانده شد.
در پایان بر اهمیت ارایه خدمات بارداری همزمان با بیماری‌های زمینه ای، ارجاع و پیگیری به موقع و موثر مادران پر خطر توسط تیم سلامت، قبل از رسیدن به بیمارستان برای دریافت خدمات بستری تاکید شد.
خبرنگار و عکاس : اسماعیل استاجی

کلمات کلیدی
اسماعیل  استاجی
تهیه کننده:

اسماعیل استاجی