محتوای خبری معاونت بهداشت

برگزاری دومین جلسه کمیته فنی برنامه فلوشیپ مدیریت شبکه بهداشتی درمانی

معاون بهداشت دانشگاه در جریان دومین جلسه کمیته فنی برنامه فلوشیپ مدیریت شبکه بهداشتی درمانی، نقش این برنامه در ارتقای ظرفیت های فنی و دانش و نگرش مدیران سطوح مختلف را حائز اهمیت خواند.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه، دومین جلسه کمیته فنی برنامه فلوشیپ مدیریت شبکه بهداشتی درمانی، روز یک شنبه 15 آذرماه سال جاری با حضور دکتر محمد شریعتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر کشتکار عضو هیئت علمی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر خرسندی رئیس دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی، دکتر شریفی راد رئیس دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم، نمایندگان روسای دانشکده های بهداشت و معاونین بهداشت دانشگاه های علوم پزشکی ایران، شهیدبهشتی، قزوین، البرز، استان مرکزی و قم در محل سالن جلسات معاونت بهداشت دانشگاه برگزار شد.
در آغاز این نشست دکتر محمد شریعتی معاون بهداشت دانشگاه ضمن اشاره به برنامه تحول سلامت در حوزه بهداشت، برنامه فلوشیپ مدیریت شبکه بهداشتی درمانی را یکی از پروژه های پشتیبان برنامه تحول و راهبردی اساسی در ارتقای ظرفیت های فنی مدیران سطوح مختلف و ارتقای دانش، نگرش و مهارت های مدیریتی ایشان خواند.
وی در ادامه با مروری بر نظام نامه برنامه، یادآور شد: پس از اجرای فاز اول برنامه که ویژه معاونین بهداشت بود، فاز دوم، برنامه به صورت منطقه ای و ویژه مدیران میانی برگزار شد که در آن دانشگاه علوم پزشکی تهران، به عنوان دانشگاه مجری قطب شمال مرکز، ضمن اجرای برنامه، مسئولیت نظارت بر تطبیق کوریکولوم کشوری با نیازهای منطقه ای، پایش و ارزشیابی برنامه و تعامل با ستاد وزارت بهداشت را برعهده دارد.
وی ادامه داد: در فاز دوم دوره اول، تعداد بیست و هفت نفر از مدیران میانی دانشگاه های علوم پزشکی تهران، ایران، شهیدبهشتی، قزوین، قم، البرز، استان مرکزی و ساوه آموزش دیدند و همچنین زمان پیش بینی شده برای برگزاری دوره دوم فاز دوم، دی ماه سال جاری خواهد بود.
در ادامه این نشست معاون بهداشت دانشگاه، با اشاره به سرفصل های مباحث مدیریتی و بهداشتی دوره، نظرات اعضا را پیرامون محتوای دوره و تعدیل آن با شرایط و نیازهای شناسایی شده جویا شد و حاضرین به بحث و تبادل نظر در این خصوص پرداختند.
از دیگر موضوعات این جلسه می توان به ارائه گزارش نتایج حاصل از ارزشیابی برنامه به تفکیک آیتم هایی همچون فن بیان و تسلط مدرسان، مدیریت زمان جلسه و کاربردی بودن دوره اشاره کرد که طی این گزارش، اعضا چالش های برنامه را مطرح و مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند./ق

خبر: خباز
عکس: اسماعیل استاجی
کلمات کلیدی
تهیه کننده: