محتوای خبری معاونت بهداشت

برگزاری وبینار استانی مدیریت و پیشگیری از ناباروری گروه سلامت جمعیت و خانواده در معاونت بهداشت

وبینار استانی مدیریت و پیشگیری از ناباروری با هدف ارتقای آگاهی هسته آموزشی و ارایه دهندگان خدمت سلامت باروری، برای مدیران گروه سلامت جمعیت و خانواده در حوزه تحت پوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی استان تهران برگزار شد.

دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بهداشت

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بهداشت، در راستای اجرای راهبردهای برنامه عملیاتی صیانت از جمعیت سال 1400 استان تهران، وبینار آموزشی مدیریت و پیشگیری از ناباروری روز چهارشنبه 31 شهریور 1400 به‌صورت مشترک توسط گروه سلامت جمعیت و خانواده دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران، تهران و شهید بهشتی با حضور دکتر نرجس توکلی کیا مدیر گروه سلامت جمعیت خانواده و لیلی مرادپور کارشناس مسئول برنامه باروری سالم معاونت بهداشت دانشگاه برگزار شد.
با توجه به اهمیت پیشگیری از ناباروری‌های اکتسابی و همچنین شناسایی و ارجاع زودرس زوجین نابارور، محوریت آموزش با تاکید بر شناخت علل موثر بر ناباروری خصوصا تاثیر بیماری‌های اندومتریوز و سندرم تخمدان پلی کیستیک بر بارداری در نظر گرفته شد.
در این جلسه آموزشی دکتر مریم کاشانیان متخصص زنان و زایمان و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران ضمن ارایه تعریف ناباروری به مباحثی ازجمله علل ناباروری زنانه و مردانه، عوامل موثر بر ناباروری و همچنین بیماری اندومتریوز و سندرم تخمدان پلی کیستیک پرداخته و راه‌های تشخیص و درمان را بیان کرد.
این جلسه با هدف ارتقای آگاهی هسته آموزشی و ارایه دهندگان خدمت سلامت باروری، برای مدیران گروه سلامت جمعیت و خانواده و کارشناسان مسئول باروری سالم معاونت بهداشت، کارشناسان مسئول بهداشت خانواده و کارشناسان باروری سالم شبکه/ مراکز بهداشت و تعدادی از پزشکان و ماماهای واحدهای محیطی در حوزه تحت پوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی استان تهران برگزار شد.

اسماعیل  استاجی
تهیه کننده:

اسماعیل استاجی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *