محتوای خبری معاونت بهداشت

معاونت بهداشت دانشگاه برگزار کرد

برگزاری پنجمین روز از کارگاه منطقه ای کارشناسان سلامت روان مراکز سلامت جامعه

پنجمین روز از کارگاه منطقه ای "کارشناسان سلامت روان مراکز سلامت جامعه" با حضور کارشناسان سلامت روان مراکز سلامت جامعه دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه، به همت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران و با همکاری معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، پنجمین روز از کارگاه منطقه ای "کارشناسان سلامت روان مراکز سلامت جامعه" روز یک شنبه 12 مهرماه سال جاری با حضور کارشناسان سلامت روان مراکز سلامت جامعه دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در محل سالن جلسات معاونت بهداشت دانشگاه برگزار شد.
در آغاز این کارگاه دکتر شهرام خرازی ها مدیر گروه سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی تهران در خصوص انواع مواد، عوارض و رفتارهای پرخطر مرتبط با آن سخنرانی کرد.
در ادامه محمدرضا غفارزاده مسئول گروه سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی وضعیت مواد مخدر در ایران و نتایج پیمایش ملی سلامت روان را تشریح کرد.
غفارزاده با اشاره به اینکه وابستگی به مواد یک الگوی ناسازگارانه مصرف مواد است که به لحاظ بالینی می تواند علائمی شامل تحمل و علائم محرومیت یا قطع مصرف را به همراه داشته باشد، تحمل یا Tolerance را به صورت نیاز به افزایش قابل ملاحظه در مقدار مصرف مواد برای رسیدن به حالت دلخواه و یا کاهش قابل ملاحظه تاثیر ماده با استفاده مداوم از میزان ثابت آن تغریف کرد.
سپس معصومه موسوی کارشناس مسئول پیشگیری و کاهش آسیب اعتیاد، کلیات برنامه ادغام اعتیاد در نظام شبکه و فلوچارت خدمات پیشگیری و درمان سوء مصرف مواد در مراکز سلامت جامعه شهری را تشریح و تصریح کرد: ارائه خدمات ادغام یافته مبتنی بر شواهد و استاندارد در زمینه اختلالات مصرف مواد در سه حوزه پیشگیری اولیه، درمان و کاهش آسیب از اهداف برنامه ادغام است که به منظور ارتقای جامعیت خدمات نظام شبکه و بهبود عدالت در دسترسی به خدمات طراحی و اجرا می شود.
در پایان پنجمین روز کارگاه سمیه یزدانی کارشناس مسئول برنامه ادغام اعتیاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پیرامون پیشگیری از مواد با تمرکز بر گروه های سنی مختلف سخنرانی کرد.

خبر: خباز
عکس: استاجی
کلمات کلیدی
تهیه کننده: