محتوای خبری معاونت بهداشت

جلسه هماهنگی مدیریت خطر بلایا و آزمایشگاه در معاونت بهداشت برگزار شد

جلسه هماهنگی مدیریت خطر بلایا و آزمایشگاه به مناسبت هفته ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی در معاونت بهداشت برگزار شد.

گالری عکس

 به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت، جلسه هماهنگی و گزارش فعالیت‌های معاونت بهداشت و شبکه‌های تحت پوشش برای بزرگداشت هفته ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی روز یکشنبه 8 دی 1398 با حضور مدیر گروه سلامت محیط و کار و رییس آزمایشگاه مرکزی معاونت بهداشت و همچنین کارشناسان مسئول واحد مدیریت خطر بلایا و آزمایشگاه معاونت بهداشت و شبکه‌های تحت پوشش برگزار شد.
در ابتدا مهندس حسن کریمی ضمن خیرمقدم، بر اهمیت فعالیت‌های پیشگیرانه در فاز آمادگی و قبل از بروز حوادث -بر اساس برنامه ملی پاسخ نظام سلامت در بلایا- تأکید کرد و ضمن اشاره به جایگاه خدمات آزمایشگاهی در تمام مراحل قبل، حین و پس از بروز بلایا و حوادث انسان‌ساخت، از همکاری مدیران و کارشناسان امور آزمایشگاه در برنامه مدیریت خطر بلایا تشکر کرد.
در ادامه پروین جانانی کارشناس مسئول برنامه مدیریت خطر بلایای معاونت بهداشت، با اشاره به نام‌گذاری پنجم دی‌ماه -سالگرد زلزله بم- به‌عنوان روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی، عنوان کرد شعار امسال برای اجرای اقدامات مناسبتی روز و هفته ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی کاهش خسارت به زیرساخت‌های حیاتی است، لذا با تمرکز بر شعار پیش گفت و با استفاده از نتایج اجرای برنامه ارزیابی ایمنی و خطر واحدهای بهداشتی (برنامه SARA) در سال جاری، اولویت‌بندی و برنامه‌ریزی برای اجرای فعالیت‌های هفته مذکور بر اساس امتیازات به‌دست‌آمده از اجرای برنامه SARA در واحدهای بهداشتی درمانی خواهد بود.
 دکتر رضا حمزه لو رئیس آزمایشگاه مرکزی معاونت بهداشت، ضمن توضیح در مورد دستورالعمل‌های لازم‌الاجرا در برنامه پاسخ آزمایشگاه در بلایا و فوریت‌ها، بر تکمیل ادواری چک‌لیست ارزیابی آسیب‌پذیری آزمایشگاه و اقدامات مداخله‌ای در راستای کاهش نواقص موجود با همکاری کارشناسان مسئول واحد مدیریت خطر بلایا تأکید کرد.
در پایان ضمن بحث و تبادل‌نظر در مورد مشکلات موجود در حوزه پاسخ آزمایشگاه در بلایا و فوریت‌ها، بر ظرفیت همکاری و فعالیت‌های مشترک بین دو واحد مدیریت خطر بلایا و آزمایشگاه تأکید شد.
خبرنگار و عکاس: اسماعیل استاجی

کلمات کلیدی
اسماعیل  استاجی
تهیه کننده:

اسماعیل استاجی