محتوای خبری معاونت بهداشت

حضور مدیر گروه سلامت جمعیت، خانواده و مدارس معاونت بهداشت در وبینار کشوری گروه سلامت میانسالان

با مدیریت اداره سلامت میانسالان وزارت متبوع، جلسه ویدئو کنفرانس کشوری با شرکت کارشناسان برنامه سلامت میانسالان دانشگاه‌های کشور و رییس گروه و کارشناسان اداره مذکور در سطح وزارت بهداشت برگزار شد.

گروه سلامت جمعیت، خانواده و مدارس معاونت بهداشت

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت، در وبینار کشوری گروه سلامت میانسالان که یکشنبه 25 خرداد 99، برگزار شد در خصوص برنامه‌ها و اقدامات انجام شده در همه گیری کووید 19 در انتهای سال 98 و سه‌ماهه اول سال جاری توضیحات کاملی ارائه شد.
دکتر مطهره رباب علامه رئیس اداره سلامت میانسالان دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، در شروع جلسه با توجه به فرارسیدن 15 تا 21 ژوئن (26 خرداد تا یک تیرماه) به‌عنوان هفته جهانی سلامت مردان در بسیاری از کشورها، ازآنجاکه در سال جاری به دلیل شدت ابتلا و مرگ‌ومیر کووید 19 در مردان، شعار هفته مذکور در سطح بین‌المللی برای کووید 19 اقدام کنید Take Action on Covid-19  در نظر گرفته‌شده، بر مغتنم شمردن این فرصت برای حساس سازی و اطلاع‌رسانی به جامعه مردان، سازمان‌های دولتی و غیردولتی و صنوف مختلف در خصوص مراقبت و محافظت در برابر کووید 19 تاکید کرد.همچنین نحوه ارائه خدمات مراقبت‌های ادغام یافته سلامت میانسالان (60-30 سال) با توجه به رعایت اصول مراقبت و فاصله‌گذاری اجتماعی در اجتناب به بیماری کووید 19، پیگیری و غربالگری افراد سالم و در معرض خطر این گروه طبق آخرین دستورالعمل‌ها توضیحاتی داده شد.

سپس طباطبایی، کیانفر و کمالی کارشناسان این اداره به بررسی شاخص‌ها، برنامه عملیاتی و اقدامات موردنظر پرداخته و با دانشگاه‌های شرکت‌کننده در خصوص بهبود عملکرد و ارائه خدمات به تعامل پرداختند.
چک‌لیست پایش برنامه سلامت میانسالان در زمان همه‌گیری کووید 19 از دیگر مباحث موردبررسی در این جلسه بود و در پایان شرکت‌کنندگان سوالات خود را مطرح کردند که این اعضای این تیم به‌تمامی سوالات پاسخ دادند.
دکتر نرجس توکلی کیا مدیر گروه سلامت جمعیت، خانواده و مدارس به همراه پروانه حاجی مرادی کارشناس ستادی برنامه سلامت میانسالان معاونت بهداشت در این جلسه حضور فعال داشتند.

اسماعیل  استاجی
تهیه کننده:

اسماعیل استاجی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *