محتوای خبری معاونت بهداشت

بازدید معاون بهداشت دانشگاه از حوزه ستادی مرکز بهداشت جنوب تهران

دکتر دلاوری: اولویت‌های معاونت بهداشت، پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیرواگیر، بهداشت روان، محیط و آموزش است

معاون بهداشت دانشگاه در حاشیه بازدید از مرکز بهداشت جنوب تهران تأکید کرد آموزش‌ها در سطح جامعه باید به سمت ایجاد خودمراقبتی برود.

گالری عکس
دکتر علیرضا دلاوری، روز دوشنبه 20 آذر 96 به همراه دکتر سعید تأملی، معاون فنی و دکتر کاظم رهنما، معاون اجرایی این معاونت با حضور در ستاد مرکز بهداشت جنوب تهران در نشستی با دکتر محمدرضا قیوم زاده، رئیس این مرکز شرکت و پس‌ازآن از واحدهای ستادی دیدن کرد.
معاون بهداشت دانشگاه در پایان این بازدید در گفت‌وگو با روابط عمومی دانشگاه گفت: خوشبختانه مرکز بهداشت جنوب تهران در طرح تحول سلامت خیلی خوب عمل کرده و توانسته به‌طور کامل توسعه شبکه را به انجام برساند.
وی افزود: باوجوداینکه در منطقه شهری تهران محدودیت‌های فیزیکی زیادی در این زمینه داشتیم اما مرکز بهداشت جنوب تهران با رایزنی‌هایی که با شهرداری در مناطق تحت پوشش خودش داشته است توانسته کارها را پیش ببرد و با بازسازی 5 پروژه‌ باقی مانده تا پایان سال، همه واحدهای مرکز بهداشت جنوب تهران بازسازی و نوسازی می شود.
معاون بهداشت دانشگاه با بیان اینکه توقع ما از مرکز بهداشت جنوب تهران بحث توسعه نرم‌افزاری است گفت: بیماری‌های غیرواگیر، تغذیه و بیماری‌های روانی به‌ویژه در تهران یکی از مشکلات عمده ماست و بیشترین بار بیماری را ایجاد می‌کنند بنابراین با امکاناتی که در طرح تحول سلامت ایجاد شده ما باید به سمتی برویم که در این زمینه خدمات مناسب‌تری به مردم ارائه بدهیم. من فکر می‌کنم مرکز بهداشت جنوب تهران توانایی این قضیه را دارد و مدیریت مناسب و پایداری که داشته به همراه کارکنان خوبی که دارد فضایی به وجود آورده که این توقع وجود داشته باشد.
وی افزود: اولویت ما در معاونت بهداشت بحث پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیرواگیر و بهداشت روان است این عمده‌ترین کاری است که ما در سطح بهداشت باید انجام دهیم همچنین بهداشت محیط بسیار اهمیت دارد. ما باید آموزش‌ها را در سطح جامعه به سمت ایجاد خودمراقبتی ببریم برای اینکه خودمراقبتی یکی از استراتژی‌های جهانی است که باید در ایران هم انجام شود؛ من فکر می‌کنم عمده‌ترین فعالیت ما در طی سال‌های آینده خواهد بود.
دکتر دلاوری که پیش‌ازاین از شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر بازدید کرده بود گفت: باوجوداینکه به علت برخی تعمیرات هنوز موفق به بازدید از شبکه بهداشت و درمان ری نشده‌ام اما اطلاع دارم این سه شبکه همتراز هم جلو می‌روند و فقط ممکن است در برخی شاخص‌ها با هم تفاوت داشته باشند اما در بخش توسعه، هر سه شبکه خوب عمل کرده‌اند و باید در بحث مراقبت بیماری‌های غیرواگیر، آموزش مردم و بحث بهداشت محیط کارهای ویژه‌ای در سطح تهران و حومه انجام دهیم.
در پایان این بازدید دکتر دلاوری از بازدید خود از مراکز محیطی خدمات جامع سلامت در روزهای آینده خبر داد.
خبرنگار و عکاس: مهدی گلپایگانی

کلمات کلیدی
مهدی  گلپایگانی
تهیه کننده:

مهدی گلپایگانی