محتوای خبری معاونت بهداشت

سمینار یک‌روزه آشنایی پزشکان با نحوه صحیح تکمیل گواهی فوت

معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران، همایش یک‌روزه آموزش پزشکان –عمومی و متخصص- در خصوص نحوه تکمیل صحیح گواهی فوت ( با امتیاز بازآموزی برای پزشکان) را برگزار کرد.

گالری عکس

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت، همایش یک‌روزه آموزش پزشکان –عمومی و متخصص- در خصوص نحوه تکمیل صحیح گواهی فوت ( با امتیاز بازآموزی برای پزشکان) روز دوشنبه 4شهریور 1398 در سالن کنفرانس معاونت بهداشت برگزار شد.
 جلسات آموزشی فصلی یک‌بار توسط معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران، برای پزشکان عمومی و متخصص شاغل در بخش خصوصی و یا دولتی در استان تهران و در حوزه‌های مختلف کاری –بیمارستانی، کلنیکیکال، مطب، درمانگاه و... برگزار می‌شود.
تاکنون 19 جلسه فصلی تشکیل‌شده و در بیستمین جلسه که در تاریخ چهارم شهریور 98 در معاونت بهداشت برگزار شد حدود 55 نفر پزشک ثبت‌نام کردند.
دکتر جمشید معتمد مدیر گروه تخصص مدیریت شبکه-گسترش شبکه- معاونت بهداشت، ضمن خیرمقدم بر اهمیت برنامه نظام ثبت و طبقه‌بندی علل مرگ و نظام اجرایی آن به بیان اهداف برنامه ثبت مرگ‌ومیر در برنامه نرم‌افزاری مربوط به سطح کلا نشهر تهران که از طرف وزارت بهداشت در تاریخ 1 مهر 1393 به دانشگاه علوم پزشکی تهران محول شده است و چگونگی اجرای آن تاکنون پرداخت.
دکتر میترا اخلاقی هیئت‌علمی گروه پزشکی قانونی دانشگاه، در مورد شناسایی و تفکیک علل زمینه‌ای، واسط، و فوری مرگ و کدهای پوچ علل محتمل با توجه به سن و جنس، دکتر داوود میرویسی متخصص پزشک قانونی، در مورد مرگ شناسی و معاینه اجساد قبل از صدور جواز دفن، دکتر فریناز موسوی متخصص پزشک قانونی، جنبه‌های قانونی و حقوقی ثبت  علل مرگ و نحوه صحیح تکمیل گواهی فوت را برای پزشکان حاضر در جلسه یادآوری کردند.
در ادامه مشکلات ثبتی رایج و شایع درروند صدور گواهی فوت از سوی پزشکان مطرح شد و درنهایت آمار و اطلاعات ثبت‌شده طی سال‌های اخیر به نمایش گذاشته شد.

این جلسات آموزشی و بازآموزی در هر فصل با پیگیری و هماهنگی و برنامه‌ریزی به‌عمل‌آمده توسط اقدس لک کارشناس مسئول برنامه ثبت مرگ دانشگاه علوم پزشکی تهران، و با همکاری و تعامل اساتید گروه پزشکی قانونی دانشگاه، و استاد اعزامی از اداره کل پزشکی قانونی استان تهران تشکیل می‌شود.

خبرنگار و عکاس: اسماعیل استاجی

کلمات کلیدی
اسماعیل  استاجی
تهیه کننده:

اسماعیل استاجی