محتوای خبری معاونت بهداشت

نشست کشوری پیشگیری و مدیریت استرس ناشی از بحران کرونا در سطح جامعه با حضور مدیران و کارشناسان سلامت روان معاونت بهداشت دانشگاه برگزار شد

مدیرکل دفتر سلامت روان وزارت بهداشت، به‌ضرورت پاسخگویی به سوالات متعدد مردم در خصوص ویروس کرونا اشاره و بر اهمیت ارائه خدمات روانشناسی در کنار سایر خدمات بهداشتی و درمانی تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت، نشست مدیران و کارشناسان سلامت روان دانشگاه‌ های علوم پزشکی به‌ منظور ارائه خدمات روانشناسی به مردم در مقابله با ویروس کورنا، روز چهارشنبه ۱۴ اسفند ۹۸ در قالب ویدئو اجلاس کشوری برگزار شد. در این جلسه علاوه بر کارشناسان سلامت روان، کارشناسان حوزه مدیریت و گسترش شبکه دانشگاه‌ ها نیز حضور داشتند.
دکتر احمد حاجبی، مدیرکل دفتر سلامت روان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ابتدای این نشست به‌ ضرورت پاسخگویی به سوالات متعدد مردم در خصوص ویروس کرونا اشاره و بر اهمیت ارائه خدمات روانشناسی در کنار سایر خدمات بهداشتی و درمانی تأکید کرد.
در ادامه مباحث مدیریت استرس و سازگاری با بحران توسط دو نفر از اعضای هیئت‌ علمی، دکتر مریم رسولیان، روان‌ پزشک و دکتر فهیمه لواسانی، روانشناس مطابق با شرایط فعلی کشور تدریس شد.
همچنین علی اسدی، قائم‌ مقام دفتر سلامت روان وزارت بهداشت برنامه‌ ریزی‌ های صورت گرفته در زمینه خدمات مشاوره‌ ای تلفنی سامانه ۴۰۳۰ و نحوه امدادرسانی به افرادی که در پی بحران کرونا، دچار وسواس، افسردگی، اضطراب و…شده‌ اند را تشریح کرد.
در این نشست مدیران و کارشناسان سلامت روان دانشگاه‌ های علوم پزشکی و روان‌ شناس‌ های شاغل در مراکز خدمات جامع سلامت به بحث و تبادل‌ نظر با یکدیگر در ارتباط با نحوه پاسخگویی بهینه به نیازهای روان‌ شناختی مردم در مواجهه با ویروس کرونا، بهره‌ گیری از ظرفیت‌ های مغفول مانده مراکز خدمات جامع سلامت و کاستن از اضطراب عمومی، روش‌ های سازگاری با شرایط بحرانی و…پرداختند.
پاسخگویی به پرسش‌ های ارائه‌ دهندگان خدمات روانشناسی در خصوص نحوه تعامل و مشاوره تلفنی بخش دیگری از این ویدئو اجلاس بود.
در پایان جلسه دکتر علیرضا شکیب مدیر گروه سلامت روان وآسیب‌های اجتماعی واعتیاد معاونت بهداشت، به بحث و گفتگو با کارشناسان حاضر در جلسه در خصوص پیشگیری و مدیریت استرس ناشی از بحران کرونا در سطح جامعه پرداخت.

اسماعیل  استاجی
تهیه کننده:

اسماعیل استاجی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *