محتوای خبری معاونت بهداشت

هشتمین مرحله طرح جهادی ویزیت رایگان بیماران مناطق محروم و حاشیه شهر تهران

هشتمین مرحله طرح جهادی دستهای مهربان به صورت همزمان در چهار مرکز تحت پوشش شبکه بهداشت و درمان شهرستان های ری، اسلامشهر و مرکز بهداشت جنوب تهران برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه، مرحله هشتم طرح جهادی دستهای مهربان روز پنجشنبه سوم دیماه سال جاری با حضور دکتر علی جعفریان رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر محمد شریعتی معاون بهداشت، اساتید و متخصصین پزشکی اجتماعی، اطفال، زنان، داخلی، قلب، گوش و حلق و بینی، رادیولوژی، چشم، روانپزشکی، طب فیزیکی و جراحی، پرستاران و دانشجویان گروه های پزشکی در چهار منطقه اجرا می شود.
گفتنی است طرح دستهای مهربان با هدف کمک به نیازمندان، محرومان و بیماران مناطق محروم و حاشیه نشین و ارتقای دسترسی مردم به خدمات تخصصی مورد نیاز، از زمستان سال 92 آغاز و هر سه ماه یکبار در مناطق محروم و حاشیه نشین حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تهران اجرا می شود.
از دیگر اهداف این طرح می توان به فرهنگ سازی سیستم ارجاع و سطح بندی خدمات در نظام سلامت و پزشک خانواده و فراهم آوردن فرصتی برای یافتن مشکلات نظام ارائه خدمت در سطوح یک و دو اشاره کرد.
در این طرح بیماران یا از قبل و یا در همان روز اجرای طرح ابتدا توسط پزشک عمومی مراکز مجری ویزیت شده و در صورت نیاز به ویزیت تخصصی به متخصص مربوطه ارجاع می شوند و در صورت نیاز به بستری و انجام خدمات پاراکلینیک به سطح سوم ارائه خدمت ارجاع شده و مراقبت های انجام شده برای ایشان پیگیری و ثبت می شود.
حضور دانشجویان گروه های پزشکی جهت آموزش بیماران و مراجعه حضوری به محل سکونت جمعیت سالمند منطقه به منظور توزیع پرل ویتامین د از دیگر نکات جالب توجه این طرح بوده که باعث آشنایی دانشجویان گروه پزشکی با شبکه بهداشتی درمانی و سیستم ارجاع نیز خواهد شد.
در پایان لازم به ذکر است که این مرحله از طرح به صورت همزمان در چهار مرکز تحت پوشش شبکه بهداشت و درمان شهرستان های ری، اسلامشهر و مرکز بهداشت جنوب تهران برگزار می شود./ق

خبر: خباز
عکس: آرشیو

کلمات کلیدی
تهیه کننده: