محتوای خبری معاونت بهداشت

هفتمین همایش سراسری طب کار و بیماری های شغلی برگزار شد

با همکاری گروه تخصصی سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران، هفتمین همایش سراسری طب کار و بیماری های شغلی در مرکز همایش های بین المللی امام خمینی (ره) برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه، نخستین روز از هفتمین همایش سراسری طب کار و بیماری های شغلی، روز شنبه 24 بهمن ماه سالجاری با حضور دکتر خسرو صادق نیت رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و جمعی از اساتید، متخصصین و پزشکان طب کار و کارشناسان بهداشت حرفه ای کشور در محل مرکز همایش های بین المللی امام خمینی (ره) برگزار شد.
در آغاز این همایش دکتر صادق نیت ضمن تشریح نقش سلامت شغلی در توسعه پایدار، بر حمایت های هدایت شده و برنامه ریزی شده در پیشگیری از بیماری ها و حوادث شغلی تاکید و تصریح کرد: با توجه به عوارض جبران ناپذیر و غیرقابل درمان برخی مواجهات شغلی، لازم است که سیاستگذاران توجه هدفمند و ویژه ای به پیشگیری از بیماریهای شغلی داشته و موضوع سلامت شغلی باید در اولویت ها قرار بگیرد.
رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت متبوع تحقق اهداف برنامه های مرتبط با سلامت شغلی را مستلزم همکاری منسجم و همه جانبه ارگان های مختلف درون و برون بخشی، کارگران و کارفرمایان خواند.
در ادامه دکتر امیرهوشنگ مهرپرور عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی یزد و دبیر علمی همایش، بحث اخلاق در سلامت شغلی و کدهای بین المللی اخلاق برای کارشناسان سلامت شغلی را تشریح کرد و هدف از تعریف این کدها توسط سازمان ICOH، را حفاظت و ارتقای سلامت شاغلین، حفاظت و ارتقای ظرفیت کاری افراد، استقرار یک محیط کاری ایمن و تطابق کار و محیط کار با فرد شاغل به لحاظ محدودیت های جسمی و روانی افراد دانست.
دکتر مهرپرور همچنین اولین اصل در کدهای اخلاقی در سلامت شغلی را برابری و عدم تبعیض بین افراد خواند و بر ارائه اطلاعات مربوط به سلامت شغلی و کلیه مخاطرات محیط کار به شاغلین و کارفرمایان تاکید کرد.
سپس دکتر محمدحسین داوری عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد و مسئول گروه طب کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد حوادث شغلی و قوانین مرتبط با آن را تبیین کرد.
از دیگر موضوعات نخستین روز همایش طب کار و بیماری های شغلی می توان به تشریح مدل سازی ارائه خدمات سلامت شغلی اشاره کرد که توسط دکتر احسان رفیعی منش مطرح شد.
در ادامه همایش پانل دانشگاه علوم پزشکی ایران و یزد به ترتیب با تمرکز بر موضوع کاهش شنوایی شغلی و تناسب شغلی برگزار شد./ق

خبر: خباز
عکس: محمد رستمی

تهیه کننده:

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *