محتوای خبری معاونت بهداشت

پیام دکتر علیرضا دلاوری، معاون بهداشت دانشگاه به مناسبت هفته ملی سلامت بانوان ایران

دکتر علیرضا دلاوری معاون بهداشت دانشگاه در پیامی به مناسبت هفته سلامت زنان بر نقش تحرک و فعالیت بدنی در سلامت بانوان تاکید و لزوم برنامه ریزی برای بهبود شیوه زندگی آنان را یادآوری کرد.

در متن این پیام آمده است:
توجه به سلامت بانوان از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا نه تنها حدود نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می دهند، بلکه بر اساس تحقیقات انجام شده وضعیت سلامت زنان تاثیر بسیار زیادی بر سلامت فرزندان، خانواده و جامعه می گذارد و تأمین سلامت آنان نه تنها به افزایش شاخص های سلامت جامعه کمک خواهد کرد، بلکه باعث ارتقای سلامت خانواده نیز می شود.
بر همین اساس لزوم حمایت همه جانبه از سلامت بانوان از دوران بارداری و شیردهی گرفته تا حضور آنان در عرصه های کار و فعالیت اجتماعی به خبی آشکار می شود. اما توجه به سلامت این قشر مهم جامعه در طول زمان مغفول مانده است. خوشبختانه چند سالی است که توجه به سلامت بانوان از طریق ارائه خدمات ادغام یافته بهداشتی در کلیه مراکز و پایگاه های سلامت در حال انجام است.
در این راستا یکی از مشکلات مهم گروه های سنی خصوصا میانسالان، افزایش وزن و چاقی به عنوان  عامل مهم خطر بیماریهای قلبی عروقی است بنابراین توصیه به تحرک و انجام فعالیت های جسمانی در دستور کار همه سازمان ها و موسسات کشور قرار گرفته است.
در پیام این هفته در سال 97  'حرکت برای سلامت زنان' ، اهمیت تاکید بر نقش تحرک و فعالیت بدنی در سلامت بانوان و لزوم برنامه ریزی برای بهبود شیوه زندگی آنان را متذکر می شود.
فرارسیدن 'هفته ملی سلامت بانوان ایران' را که با هدف اطلاع رسانی و حساس سازی گروه های مختلف جامعه در خصوص اولویت های سلامت زنان، به عنوان نیمی از جمعیت کشور، همه ساله در هفته پایانی مهر ماه برگزار می شود را تبریک عرض می نمایم.
امیدوارم همه مدیران و مسئولان محترم اقدامات برنامه ریزی شده ای را برای رسیدن به این هدف در دستور کار خود قرار دهند.
دکتر علیرضا دلاوری
معاون بهداشت دانشگاه

 

خبرنگار: اسماعیل استاجی

کلمات کلیدی
اسماعیل  استاجی
تهیه کننده:

اسماعیل استاجی