محتوای خبری معاونت بهداشت

پیام معاون بهداشت دانشگاه به مناسبت آغاز هفته سلامت

دکتر علیرضا دلاوری در پیامی آغاز هفته سلامت را به جامعه پزشکی، دانشگاهیان، مدافعان سلامت و همکاران معاونت بهداشت تبریک گفت.

پیام معاون بهداشت دانشگاه به مناسبت آغاز هفته سلامت

متن پیام به این شرح است:
امسال هفته سلامت را در حالی آغاز می کنیم که بیشتر از هر سال دیگری مفهوم و اهمیت سلامت در همه ابعاد آن از جمله سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و اقتصادی برای تک تک افراد میهن عزیزمان قابل درک می باشد و ارتباط عمیق آنها با کارکنان بهداشتی درمانی و یا بهتر بگویم مدافعان سلامت، به ظهور رسیده است. در طلیعه هفته سلامت 99 ضمن تاسف شدید از آسیب¬هایی که کووید-19 برای ملت عزیزمان ایجاد کرد، این درک عمیق و ارتباط زیبا بین مردم و مدافعان سلامت را به مردم تبریک می¬گویم و همچنین صمیمانه این هفته را خدمت همه کارکنان بخش بهداشت به ویژه ماماها، کارشناسان و کاردان های بهداشتی، پزشکان، کارکنان آزمایشگاه و بهورزان تبریک عرض نموده و از خداوند آرزوی سلامت و بهروزی برای ایشان را دارم و تلاش خود را در جهت قدردانی از زحمات و پشتیبانی از ایشان مصروف می دارم.
 در پایان توجه همگان و به ویژه مسئولین نظام سلامت را به بخشی از پیام سازمان جهانی بهداشت به مناسبت شعار روز جهانی بهداشت در سال 2020 جلب می نمایم:
7 آوریل 2020 روز تجلیل از کار پرستاران و ماماها و یادآوری به رهبران جهان در مورد نقش اساسی است که آنها در سلامت جهان دارند. پرستاران و سایر کارکنان بهداشتی در زمینه ارائه مراقبت و درمان با کیفیت و توام با احترام، پیشبرد گفتگو با جامعه برای رفع ترس و پاسخ به سؤالات و در برخی موارد جمع آوری داده ها برای مطالعات بالینی، در صدر پاسخ گویی به  کوید -19 قرار دارند. به زبان ساده، بدون پرستار، هیچ جوابی نخواهد بود.
در این سال بین المللی پرستار و ماما، روز جهانی بهداشت، وضعیت فعلی پرستاران را در سراسر جهان برجسته می کند. WHO و همکارانش برای تقویت نیروی کار پرستاری و مامایی یک سری توصیه می کنند.
این امر در صورت دستیابی به اهداف ملی و جهانی مرتبط با پوشش همگانی سلامت، بهداشت مادران و کودکان، بیماریهای عفونی و غیر واگیر از جمله سلامت روان، آمادگی و پاسخگویی اضطراری، ایمنی بیمار و خدمات ادغام یافته و مراقبت محور مردم، محقق می شود.
ما خواستار حمایت شما در روز جهانی بهداشت هستیم تا اطمینان حاصل شود که نیروی کار پرستاری و مامایی به اندازه کافی قوی است تا اطمینان حاصل شود که همه افراد، در هر کجا، خدمات درمانی مورد نیاز خود را دریافت می کنند.
شعار روز جهانی بهداشت در سال 2020: از پرستاران و ماماها پشتیبانی کنید.
دکتر علیرضا دلاوری
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تهران

اسماعیل  استاجی
تهیه کننده:

اسماعیل استاجی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *