محتوای خبری معاونت بهداشت

کارگاه آشنایی پزشکان با نحوه صحیح تکمیل گواهی فوت در معاونت بهداشت برگزار شد

معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران، کارگاه یک‌روزه آموزش پزشکان عمومی و متخصص در خصوص نحوه تکمیل صحیح گواهی فوت با (امتیاز بازآموزی برای پزشکان) را برگزار کرد.

گالری عکس

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت، همایش یک‌روزه آموزش پزشکان عمومی و متخصص در خصوص نحوه تکمیل صحیح گواهی فوت (با امتیاز بازآموزی برای پزشکان) روز دوشنبه چهارم آذر 1398 در سالن اجلاس معاونت بهداشت برگزار شد.
 جلسات آموزشی فصلی یک‌بار توسط معاونت بهداشت دانشگاه، برای پزشکان عمومی و متخصص شاغل در بخش خصوصی و یا دولتی در استان تهران و در حوزه‌های مختلف کاری بیمارستانی، کلنیکیکال، مطب، درمانگاه و... برگزار می‌شود.
تاکنون 19 جلسه فصلی تشکیل‌شده و در بیستمین جلسه که  چهارم آذر 98 در معاونت بهداشت برگزار شد  55 پزشک ثبت‌نام کردند.
دکتر میترا اخلاقی هیئت‌علمی گروه پزشکی قانونی دانشگاه، در مورد شناسایی و تفکیک علل زمینه‌ای، واسط و فوری مرگ و کدهای پوچ علل محتمل با توجه به سن و جنس، دکتر داوود میرویسی متخصص پزشک قانونی، در مورد مرگ شناسی و معاینه اجساد قبل از صدور جواز دفن، دکتر فریناز موسوی متخصص پزشک قانونی، جنبه‌های قانونی و حقوقی ثبت  علل مرگ و نحوه صحیح تکمیل گواهی فوت را برای پزشکان حاضر در جلسه یادآوری کردند.
در ادامه مشکلات ثبتی رایج و شایع درروند صدور گواهی فوت از سوی پزشکان مطرح شد و درنهایت آمار و اطلاعات ثبت‌شده طی سال‌های اخیر به نمایش گذاشته شد.
این جلسات آموزشی و بازآموزی در هر فصل با پیگیری و هماهنگی و برنامه‌ریزی به‌عمل‌آمده توسط اقدس لک کارشناس مسئول برنامه ثبت مرگ دانشگاه علوم پزشکی تهران و با همکاری و تعامل اساتید گروه پزشکی قانونی دانشگاه و استاد اعزامی از اداره کل پزشکی قانونی استان تهران تشکیل می‌شود.
خبرنگار و عکاس: اسماعیل استاجی

کلمات کلیدی
اسماعیل  استاجی
تهیه کننده:

اسماعیل استاجی