محتوای خبری معاونت بهداشت

کارگاه آموزشی اصول مدیریت کیفیت و روند ممیزی آن در آزمایشگاه های بهداشتی

الزامات مدیریتی و الزامات فنی در زمینه بیماری های تحت مراقبت واگیر و غیرواگیر از محورهای کارگاه آموزشی "اصول مدیریت کیفیت و روند ممیزی آن در آزمایشگاه های بهداشتی" است.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه، به همت واحد امور آزمایشگاه های این معاونت و با همکاری معاونت های بهداشت دانشگاه های علوم پزشکی ایران و شهیدبهشتی، کارگاه آموزشی "اصول مدیریت کیفیت و روند ممیزی آن در آزمایشگاه های بهداشتی" روز های شنبه و یک شنبه یکم و دوم اسفندماه سال جاری با حضور دکتر سعیدتاملی معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر غلامرضا حمزه لو مسئول امور آزمایشگاه های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران و جمعی از کارشناسان فنی شاغل در آزمایشگاه های مرکز بهداشت استان و شهرستان های تابعه دانشگاه های علوم پزشکی تهران، ایران، شهیدبهشتی، البرز، قزوین، اراک، قم و ساوه در محل سالن کنفرانس های معاونت بهداشت دانشگاه برگزار شد.
کارگاه مذکور در راستای آموزش متمرکز دانشگاه ها و تحقق اهداف تعیین شده از سوی آزمایشگاه مرجع سلامت و استقرار استانداردهای مدیریت کیفیت در آزمایشگاه های بهداشتی، برگزار می شود.
آموزش اصول سیستم مدیریت کیفیت در آزمایشگاه های مراکز سلامت جامعه، الزامات مدیریتی و الزامات فنی در زمینه بیماریهای تحت مراقبت واگیر و غیرواگیر از جمله تالاسمی، دیابت، غربالگری نوزادان، بیماری های منتقله از طریق آب و غذا، سل، مالاریا و ... از جمله محورهای آموزشی این کارگاه دو روزه است.
از سرفصل های آموزشی نخستین روز کارگاه می توان به کلیات سیستم مدیریت کیفیت در آزمایشگاه های بهداشتی، آشنایی با اصول مستند سازی، الزامات تجهیزات آزمایشگاهی، نیروی انسانی در آزمایشگاه، سیستم ارجاع نمونه های ازمایشگاهی در بخش بهداشت، شرایط فیزیکی و فضای کار آزمایشگاه های بهداشتی، ایمنی و بهداشت در آزمایشگاه، فرآیندهای مدیریتی و پشتیبانی، انتقال امن و ایمن نمونه های عفنونی و مدیریت پسماندها عفنونی در آزمایشگاه و مدیریت عدم انطباق و ممیزی اشاره کرد.
بیان چالش ها و راه حل های پیش بینی شده برای تحقق استانداردهای فنی و مدیریتی از دیگر نکات جالب توجه کارگاه اصول مدیریت کیفیت و روند ممیزی آن در آزمایشگاه های بهداشتی بود./ق

خبر: خباز
عکس: اساعیل استاجی

تهیه کننده:

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *