محتوای خبری معاونت بهداشت

کارگاه آموزشی سلامت زنان میان‌سال در دوره یائسگی در معاونت بهداشت برگزار شد

کارگاه آموزشی سلامت زنان میان‌سال در دوره یائسگی روز سه‌شنبه 22 مرداد 98 با حضور قائم‌مقام و معاون فنی معاون بهداشت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت، دکتر سعید تأملی، قائم‌مقام و معاون فنی معاون بهداشت در شروع کارگاه ضمن بیان اهمیت دوران میان‌سالی در زنان و مردان و نقش مهم آنان در خانواده و جامعه، در مورد محوریت زنان و تأثیر آنان در تحکیم بنیان خانواده توضیحاتی ارائه کرد.
 وی همچنین در خصوص فرایند فیزیولوژیک یائسگی و لزوم انجام اقدامات و مراقبت‌های صحیح و اصولی طبق بسته‌های خدمات سلامت میان‌سالان توسط نیروهای بهداشتی تأکید کرد.
 در این کارگاه دکتر مهرزاد ناصری، مدیر گروه سلامت خانواده، جمعیت و مدارس در خصوص برنامه سلامت میان‌سالان و گروه هدف برنامه یائسگی (45 تا 60 سال) و مشکلاتی که زنان در این سن با آن روبرو می‌شوند توضیحاتی ارائه کرد.
مباحث علمی کارگاه شامل مشکلات، عوارض و درمان‌های موردنیاز در زمان یائسگی، اختلالات کف لگن و خونریزی‌های غیرطبیعی در این دوران توسط دکتر نسیم سنجری متخصص زنان و زایمان و دبیر علمی انجمن متخصصان زنان و مامایی ایران و دکتر طاهره افتخار عضو هیئت‌علمی و متخصص زنان و زایمان بیمارستان حضرت ولیعصر (عج) به حاضرین آموزش داده شد.
در این جلسه 45 کارشناس مامایی شاغل در مراکز و پایگاه‌های سلامت، کارشناسان مسئول برنامه سلامت میان‌سالان و مدیران سلامت خانواده ستاد شهرستان‌های اسلام‌شهر، شهرری و مرکز بهداشت جنوب تهران حضور داشتند.
خبر: پروانه حاجی مرادی

کلمات کلیدی
مهدی  گلپایگانی
تهیه کننده:

مهدی گلپایگانی