محتوای خبری معاونت بهداشت

کارگاه یک روزه مدیریت برنامه کنترل سل در زندان و مراکز اقامتی برگزار شد

کارگاه یک روزه مدیریت برنامه کنترل سل در زندان و مراکز اقامتی در معاونت بهداشت برگزار شد.

گالری عکس
به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه، کارگاه یک روزه مدیریت برنامه کنترل سل در زندان و مراکز اقامتی با حضور دکتر محمد شریعتی معاون بهداشت دانشگاه، دکتر علی نیک فرجام مدیر گروه بیماری های واگیر معاونت بهداشت و دکتر سعید شرفی کارشناس مسوول برنامه سل اداره کنترل سل و جذام مرکز مدیریت بیماری های وزارت بهداشت، روز چهارشنبه 24 آذر 95 در معاونت بهداشت برگزار شد.
در این کارگاه، دکترشریعتی معاون بهداشت دانشگاه، بر پیشگیری و مراقبت از انتشار بیماری با درمان به موقع و کامل تاکید و در ادامه تصریح  کرد: کنترل و درمان بیماری سل و به خصوص سل مقاوم به درمان کار دشواری است که نیاز به اراده جمعی و همت همگانی دارد و با اقدامات ساده مثل انجام غربالگری در دوره های مختلف می توان از بروز مشکلات جدی جلوگیری کرد.
دکتر شریعتی رعایت رژیم درمانی بطور کامل را یکی از کارهای مهم در مراکز اقامتی و زندان ها دانست که باید به جدیت دنبال شود.
دکتر علی نیک فرجام مدیر گروه بیماری های واگیر معاونت بهداشت، به وضعیت سل و شاخص های برنامه سل در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تهران پرداخت و گفت: کشف بیماری در مراحل اولیه، موفقیت درمان را بیشتر و سیر انتقال را محدود می سازد. همچنین برای موفقیت در درمان، مصرف دوز کامل داروی تعیین شده بسار کلیدی است.
دکتر سعید شرفی کارشناس مسوول برنامه سل ادراه کنترل سل و جذام مرکز مدیریت بیماری های وزارت بهداشت، در خصوص وضعیت اپیدمیولوژیک سل و شاخص های برنامه کنترل سل در جهان، منطقه و ایران، بیماریابی و تشخیص سل در بزرگسالان با تاکید بر سل ریوی، درمان سل و پایش روند درمان، پیشگیری و پیگیری اطرافیان در تماس با بیمار مبتلا به سل ریوی سخنرانی کرد.
دکتر غلامرضا حمزه لو رییس امور آزمایشگاه های معاونت بهداشت، دکتر سید احمد سید علی نقی محقق مرکز ایدز ایران و دکتر زهره توکلی کارشناس مسوول واحد بیماری های شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری به ترتیب در خصوص سل و مدیریت انتقال نمونه ها، خدمات TB & HIV در زندان و چالش های برنامه سل سخنرانی کردند.
توضیح این که، در این جلسه کارشناس مسوولان و کارشناسان بیماری های شبکه های ری، اسلامشهر و جنوب تهران، نمایندگان مرکز بهاران مناطق 10، 17 ،19 و منطقه قزوین، نماینده سرای احسان کهریزک، نماینده مرکز نگهداری اسلامشهر، نماینده مرکز ایرانیان، نماینده زندان تهران بزرگ، نمایندگان زندان شهرری، نماینده موسسه پیام آور همیاری، نماینده آسایشگاه کهریزک، نماینده اردوگاه فشافویه، نماینده موسسه ریحانه و نماینده مرکز رهجویان احیا تندرستی شرکت داشتند.

خبر : فیروزآبادی
عکس : اسماعیل استاجی 

 ام البنین  فیروزآبادی
تهیه کننده:

ام البنین فیروزآبادی