محتوای خبری معاونت بین الملل

معاون آموزشی پردیس بین‌الملل:

آمار فارغ‌التحصیلان بین‌المللی دانشگاه علوم پزشکی تهران از مرز 400 نفر گذشت

دکتر وحید ضیایی، معاون آموزشی پردیس بین‌الملل از فارغ‌التحصیلی بیش از 400 دانشجوی بین‌المللی دانشگاه علوم پزشکی تهران در رشته مقاطع مختلف تحصیلی تاکنون خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بین‌الملل، وی با بیان این مطلب گفت: پردیس بین‌الملل دانشگاه به عنوان نخستین پردیس خودگردان در میان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با رویکرد گسترش تفکر بین‌المللی سازی از سال 1390 با پذیرش هشت دانشجوی بین‌المللی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی و سه دانشجوی مقطع دکترای عمومی به این عرصه وارد شد.
وی مجموع دانشجویان خارجی مشغول به تحصیل در دانشگاه را بیش از 950 نفر اعلام کرد و اظهار داشت: تاکنون 410 دانشجوی بین‌المللی در رشته و مقاطع مختلف تحصیلی فارغ‌التحصیل شده‌اند که از میان می‌توان به دانش‌آموختگی اولین دانشجویان مقطع دکتری عمومی رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی در سال جاری اشاره کرد.
دکتر ضیایی روند فارغ‌التحصیلی دانشجویان بین‌المللی را رو به افزایش دانست و افزود: از میان دانشجویان بین‌المللی که دانشگاه پذیرش کرده، 26 دانشجو در مقطع کارشناسی، 153 دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد، 78 دانشجو در مقطع دکتری تخصصی (PhD)، 13 دانشجو در مقطع دستیاری تخصصی و 9 دانشجو در مقطع فلوشیپ فارغ‌التحصیل شده‌اند.
وی همچنین به دانش‌آموختگی بیش از 130 دانشجوی خارجی که پیش از این از سوی وزارت بهداشت به صورت بورسیه معرفی شده‌اند نیز اشاره کرد و بیان داشت: دانشجویان و فارغ‌التحصیلان بین‌الملل دانشگاه از 50 کشور مختلف و پنج قاره جهان و اغلب از کشورهای عراق، هندوستان، پاکستان، لبنان، افغانستان و نیجریه هستند.
معاون آموزشی پردیس بین‌الملل تصریح کرد: این در حالی است که 275 دانشجوی دوره‌های کوتاه‌مدت (Non-Degree) که دوره تحصیلی آن‌ها کمتر از یک سال است با دریافت گواهی، دوره خود را در بخش‌های مختلف دانشگاه سپری کرده‌اند.
دکتر ضیایی در ادامه با اشاره به اینکه ورود ایران به عرصه آموزش بین‌الملل یکی از مهم‌ترین راهبردهایی است که علاوه بر گسترش نفوذ فرهنگ کشور در عرصه بین‌المللی، موجب ارتقاء علمی و حتی فرآیندهای جاری دانشگاه‌ها می‌شود، گفت: دانشگاه علوم پزشکی تهران در یک دهه گذشته این نقش را به خوبی ایفا کرده و از مزایای آن بهره برده است.
وی به برخی از مزایای پذیرش دانشجویان بین‌المللی اشاره کرد و گفت: این رویکرد ضمن کسب اعتبار علمی برای دانشگاه و کشور در سطح بین‌المللی زمینه‌ساز شناخته شدن مدارک دانش‌آموختگی دانشگاه علوم پزشکی تهران در دیگر کشورها به‌ویژه کشورهای منطقه شده است.
معاون آموزشی پردیس بین‌الملل افزود: همچنین دانش‌آموختگان دانشگاه به عنوان سفیران علمی ایران در کشورهای خود به ایفای نقش می‌پردازند ضمن اینکه برخی از آن‌ها جایگاه‌های علمی و مدیریتی ویژه‌ای را در کشورهای دیگر و یا سازمان‌های بین‌المللی کسب کرده که این مهم نیز افزایش اعتبار بین‌المللی دانشگاه را به همراه داشته است.
وی در پایان با بیان اینکه پردیس بین‌الملل دانشگاه طی سه سال گذشته هیچ دانشجوی ایرانی در هیچ رشته‌ای پذیرش نکرده و تمامی ظرفیت مازاد خود را به جذب دانشجویان خارجی اختصاص داده، ابراز امیدواری کرد که مجموعه دانشگاه با همکاری بیشتر اعضای هیأت‌علمی و گروه‌های آموزشی بتواند برنامه‌های آموزشی مشترک با دانشگاه‌ها و مراکز علمی بین‌المللی اجرا کرده و حضور مؤثرتری در عرصه بین‌الملل داشته باشد.

 

 

مهناز  وحیدی
تهیه کننده:

مهناز وحیدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *