محتوای خبری معاونت بین الملل

با حضور مسئولان دانشکده دندانپزشکی و معاونت بین الملل دانشگاه

آیین اختتامیه مدرسه تابستانی دانشکده دندانپزشکی برگزار شد

آیین اختتامیه مدرسه تابستانی (Summer School) دانشکده دندانپزشکی ویژه دانشجویان اوکراینی مقطع دندانپزشکی عمومی برگزار شد.

گالری عکس
به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل، در جریان این مراسم که سه شنبه 10 مرداد در آمفی‌تئاتر 90 نفره دانشکده دندانپزشکی برپا شد، دکتر نکوفر مدیر روابط بین‌الملل، اعتباربخشی و رتبه‌بندی معاونت بین‌الملل در ابتدای این مراسم گفت: ایده اولیه برگزاری مدارس تابستانی پس از انجام مطالعات در خصوص نمونه‌های مشابه بین‌المللی، توسط دکتر شعبانی، مدیر توسعه امور بین‌الملل معاونت بین‌الملل مطرح شد.
دکتر نکوفر تصریح کرد: برای رسیدن به این هدف جلساتی با حضور معاون بین‌الملل دانشگاه و معاونان بین‌الملل دانشکده‌ها تدارک دیده شد که ماحصل آن اعلام آمادگی دانشکده‌هایی چون پزشکی، دندانپزشکی و بهداشت جهت برپایی مدارس تابستانی در سال جاری بود.
وی برگزاری مدارس تابستانی را به دلایلی چون کوتاه مدت بودن دوره، پذیرش آسان‌تر و فارغ‌التحصیلی زودهنگام دانشجویان فرصتی مناسب برای شناساندن ظرفیت دانشگاه دانست و اظهار داشت: همچنین تعامل میان دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های مبدأ و مقصد و جابجایی آن‌ها با اجرای این قبیل از برنامه‌ها امکان‌پذیرتر خواهد بود.
مدیر روابط بین‌الملل، اعتباربخشی و رتبه‌بندی معاونت بین‌الملل دانشکده دندانپزشکی را یکی از دانشکده‌های پیشرو دانشگاه در امور بین‌الملل معرفی کرد و بیان داشت: با توجه به ایجاد فرصت بازدید مهمانان خارجی از دانشکده دندانپزشکی، خوشبختانه شاهد بازخوردهای مناسبی از توانمندی‌ها و امکانات این مجموعه بوده‌ایم.
دکتر نکوفر با  اشاره به حضور تعدادی از دانشجویان دانشگاه خارکیف اوکراین در نخستین مدرسه تابستانی دانشکده دندانپزشکی، گفت: به دنبال بازدید رئیس و معاون بین‌الملل این دانشگاه از ظرفیت‌های دانشکده‌هایی چون دندانپزشکی و انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با دانشگاه، بستر این سطح از تعاملات ایجاد شد.
عضو هیأت‌علمی دانشکده دندانپزشکی تصریح کرد: همکاری ایجاد شده در قالب این مدرسه تابستانی موجب ارائه پیشنهاد برگزاری برنامه‌ای مشابه در دانشگاه خارکیف و دعوت از اعضای هیأت‌علمی دانشکده جهت تدریس شده است.
دکتر علی نژاد، قائم‌مقام معاون بین‌الملل دانشکده دندانپزشکی نیز در حاشیه این مراسم به ارائه توضیحاتی در خصوص این مدرسه تابستانی پرداخت و اظهار داشت: مدرسه تابستانی دانشکده دندانپزشکی در بازه زمانی یک ماهه و با حضور پنج دانشجو از کشور اوکراین عملیاتی شد.
وی افزود: شرکت‌کنندگان در مقطع دندانپزشکی عمومی دانشگاه خارکیف اوکراین مشغول به تحصیل هستند و در طول برگزاری این مدرسه تابستانی امکان حضور در بخش‌های ترمیمی، پریودانتیکس، اندودانتیکس، جراحی دهان، فک و صورت، ارتودنسی، سلامت دهان و دندانپزشکی اجتماعی، پروتزهای دندانی، مواد دندانی و آسیب‌شناسی دهان، فک و صورت دانشکده دندانپزشکی را بدست آوردند.
قائم‌مقام معاون بین‌الملل دانشکده دندانپزشکی با اشاره به اینکه دانشجویان اوکراینی در این بخش‌ها از آموزش عملی و تئوری زیر نظر اساتید و اعضای هیأت‌علمی دانشکده استفاده کردند، تصریح کرد: این در حالی است که آموزش‌های ارائه شده به عنوان بخشی از دوره تحصیلیشان محسوب می شود معادل واحدهای درسی آن‌ها خواهد بود.
دکتر علی نژاد از اخذ آزمون پایان دوره از دانشجویان اوکراینی و ارسال نمرات آن‌ها به دانشگاه خارکیف خبر داد و گفت: گواهی شرکت در مدرسه تابستانی دانشکده دندانپزشکی با امضاء معاون بین‌الملل دانشگاه و معاون بین‌الملل دانشکده دندانپزشکی به آن‌ها ارائه خواهد شد.
وی یادآور شد: دانشکده دندانپزشکی همچنین فرصت بازدید از برخی از اماکن فرهنگی و تاریخی تهران چون کاخ موزه گلستان و بازار را نیز برای این گروه از دانشجویان فراهم کرد.
معاون بین‌الملل دانشکده دندانپزشکی نیز برگزاری مدرسه تابستانی و دوره‌های کوتاه مدت را پیش‌زمینه‌ای برای معرفی توانمندی‌های این دانشکده در سطح بین‌المللی دانست و گفت: این فرصت همچنین امکان جذب  دانشجویان شرکت‌کننده را برای دوره‌های تخصص و فلوشیپ افزایش خواهد داد.
دکتر خامی با بیان اینکه خوشبختانه در ارتباط دانشجویان اوکراینی با گروه‌های آموزشی، رضایت آن‌ها از مدرسه تابستانی اعلام شده است، ادامه داد: با توجه به امکانات مناسب دانشکده دندانپزشکی و حضور اساتید برجسته و شناخته‌شده این سطح از رضایت دانشجویان قابل پیش‌بینی بود.
وی تصریح کرد: به نظر می‌رسد که همکاری‌های دانشگاهی با کشوری چون اوکراین که تعداد قابل‌توجهی دانشجوی بین‌المللی دارد، دروازه‌ای برای تعامل با سایر کشورها خواهد بود.
معاون بین‌الملل دانشکده دندانپزشکی همچنین به توافقات اولیه دانشکده‌های دندانپزشکی دو دانشگاه جهت اجرای برنامه مشترک دندانپزشکی عمومی در آینده نزدیک خبر داد.
وی ضمن قدردانی از معاونت بین‌الملل دانشگاه برای همراهی در برگزاری نخستین مدرسه تابستانی دانشکده دندانپزشکی اظهار امیدواری کرد این رویداد زمینه‌ساز برپایی مدارس تابستانی با سطح کیفی بالاتر در این دانشکده شود.
این مراسم با اهدا لوح تقدیر و هدایایی به دانشجویان شرکت‌کننده و اعضای هیأت‌علمی فعال در مدرسه تابستانی دانشکده دندانپزشکی به کار خود پایان داد.
توضیح این که در این مراسم، دکتر نکوفر، عضو هیأت‌علمی دانشکده دندانپزشکی و مدیر روابط بین‌الملل، اعتباربخشی و رتبه‌بندی معاونت بین‌الملل، دکتر حسینی سده، مدیر توسعه منابع و پشتیبانی معاونت بین‌الملل، دکتر شعبانی، مدیر توسعه امور بین‌الملل معاونت بین‌الملل، دکتر خامی، معاون بین‌الملل دانشکده دندانپزشکی و جمعی از مدیران گروه و اعضای هیأت‌علمی این دانشکده حضور داشتند.
خبر و عکس: مهناز وحیدی

مهناز  وحیدی
تهیه کننده:

مهناز وحیدی