محتوای خبری معاونت بین الملل

آیین تکریم و معارفه روسای پیشین و جدید کالج بین‌الملل دانشگاه و معاونان پیشین و جدید پژوهشی پردیس بین‌الملل برگزار شد

آیین تکریم و معارفه دکتر پورهاشمی و دکتر جعفریان، روسای پیشین و جدید کالج بین‌الملل دانشگاه و دکتر هادیان و دکتر اسمعیل زاده، معاونان پیشین و جدید پژوهشی پردیس بین‌الملل برگزار شد.

گالری عکس

به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل این مراسم سه شنبه 17 بهمن با حضور دکتر کردی، معاون بین‌الملل دانشگاه، دکتر قاضی خوانساری، مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه، دکتر عرب خردمند، عضو هیأت‌علمی دانشگاه، مدیران معاونت بین‌الملل دانشگاه، معاونان و روسای دانشکده‌های پردیس بین‌الملل، معاونان بین‌الملل و نمایندگانی از دانشکده‌ها و جمعی از کارشناسان حوزه بین‌الملل دانشگاه در ستاد مرکزی برپا شد.
دکتر حسن‌زاده، معاون آموزشی پردیس بین‌الملل به عنوان نخستین سخنران جایگاه والا، ارزشمند و فرصت خدمتگذاری که در اختیار برخی انسان‌ها قرار می گیرد را موهبتی از جانب خداوند دانست.
وی با اشاره به اینکه طی این مراسم فرصت تکریم از اساتید شایسته‌ای فراهم شده که پایه‌گذار فعالیت‌هایی در حوزه بین‌الملل بوده‌اند، گفت: دکتر هادیان به عنوان معاون پژوهشی پردیس بین‌الملل و دکتر پورهاشمی در مقام رئیس کالج بین‌الملل دانشگاه با تلاش‌های شبانه‌روزی خود جایگاه رفیعی را به مجموعه بین‌الملل دانشگاه بخشیده‌اند و در مسیر اهداف بین‌المللی سازی گام برداشته‌اند.
وی ضمن آرزوی توفیق برای رئیس جدید کالج بین‌الملل و معاون جدید پژوهشی پردیس بین‌الملل ابراز امیدواری کرد که دو مجموعه همچنان از دیدگاه‌ها و نقطه نظرات دکتر پورهاشمی و دکتر هادیان بهره‌مند شوند.
دانشگاه آینده از دروازه‌های معاونت و پردیس بین‌الملل می‌گذرد
سپس دکتر پورهاشمی، رئیس پیشین کالج بین‌الملل دانشگاه، گفت: خداوند را شاکرم که فرصت خدمت صادقانه در دانشگاه علوم پزشکی تهران را به من عطا کرد و همچنین از معاونان پیشین و جدید بین‌الملل دانشگاه بابت حسن ظنشان به این‌جانب سپاسگزار هستم.
وی با بیان اینکه خدمت سی و چهار ساله در دانشگاه علوم پزشکی برای من باعث افتخار است، گفت: بیش از 19 سال از این دوران در پست‌های مدیریتی و اغلب به پایه‌گذاری فعالیت‌های نوین در حوزه بهداشت و درمان گذشته است.
رئیس پیشین کالج بین‌الملل دانشگاه به تشریح بخشی از سوابق کاری خود از سال 1361 تاکنون پرداخت و بیان داشت: همکاری من با مجموعه بین‌الملل از سال 88 و با پذیرش مسئولیت دانشکده دندانپزشکی پردیس بین‌الملل که رویکردی تازه و بدیع در دانشگاه بود، آغاز شد.
دکتر پورهاشمی تصریح کرد: خوشبختانه با تلاش‌های بی‌وقفه و حمایت‌های معاون وقت بین‌الملل دانشگاه، دانشکده دندانپزشکی پردیس بین‌الملل به مجموعه‌ای برخوردار از استانداردهای بین‌المللی تبدیل شد.
وی کالج بین‌الملل را یکی از ظرفیت‌های جدید و فرصت ساز برای دانشگاه علوم پزشکی تهران توصیف و برای دکتر جعفریان در سمت جدید آرزوی موفقیت روزافزون کرد.
معاون پیشین پژوهشی پردیس بین‌الملل نیز به بیان توضیحات اجمالی در خصوص آغاز همکاری با این مجموعه پرداخت و بیان داشت: ایجاد معاونت بین‌الملل در واقع، تعریف ظرفیت‌ها و اتاق فکری جدید در دانشگاه بود.
دکتر هادیان با بیان اینکه در آغاز این مسیر با همراهی مدیران، معاونان و کارشناسانی که شاید تعداد آن‌ها بسیار اندک بود، سازوکار فعالیت‌ها نوین بین‌المللی تعیین شد، گفت: راه‌اندازی دفتر پذیرش و کمیته جذب دانشجویان خارجی توسط دانشگاه علوم پزشکی تهران همچنان در سطح کشور فعالیتی منحصربه‌فرد به شمار می‌آید.
رئیس دانشکده توانبخشی با اشاره به پیشرفت‌های حاصله در حوزه تحصیلات تکمیلی به واسطه فعالیت‌های معاونت پژوهشی پردیس بین‌الملل، افزود: بی‌شک موفقیت‌های به دست آمده جز با مشورت، همفکری و ایجاد حلقه دوستی محقق نشده که امیدوارم تداوم داشته باشد.
معاون پیشین پژوهشی پردیس بین‌الملل تصریح کرد: دانشگاه آینده و آینده دانشگاه قطعاً از دروازه‌های معاونت و پردیس بین‌الملل می‌گذرد و اینجانب هر جا که باشم به عنوان عضوی از دانشگاه علوم پزشکی تهران، آماده خدمت و همراهی خواهم بود.
تفکر ایجاد کالج بین‌الملل فراتر از بحث بین‌المللی سازی
در ادامه، دکتر جعفریان، رئیس جدید کالج بین‌الملل دانشگاه نیز با بیان اینکه تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد تا حرکت رو به جلوی دانشگاه تداوم داشته باشد، افزود: قبول مسئولیت و ادامه راه افرادی که در کنار مدیریت خوب، پایبندی بسیاری به اخلاقیات دارند، بی‌شک کار دشواری است.
وی ادامه داد: تفکر ایجاد کالج بین‌الملل فراتر از بحث بین‌المللی سازی و چون نخ تسبیحی است که می‌تواند ظرفیت‌ها و توانمندی‌های مختلف دانشگاه را به یکدیگر متصل و ارتقاء دهد.
رئیس جدید کالج بین‌الملل با اشاره به رایج بودن فعالیت کالج‌ها در کنار دانشگاه‌های معتبر بین‌المللی، اظهار امیدواری کرد که این حرکت جدید به بین‌المللی شدن هرچه بیشتر دانشگاه علوم پزشکی تهران بیانجامد.
معاون جدید پژوهشی پردیس بین‌الملل نیز فضای حاکم بر حوزه بین‌الملل دانشگاه را بسیار صمیمانه و دلسوزانه توصیف کرد و بیان داشت: پایه‌گذاری دوراندیشانه فرآیندها و فعالیت‌های تعریف‌شده در حوزه پژوهش پردیس بین‌الملل، قابل‌تقدیر است.
دکتر اسمعیل زاده افزود: تلاش می‌شود در کنار صاحب‌نظران عرصه پژوهش دانشگاه، گام‌های موثری جهت بین‌المللی سازی تحقیقات برداشته شود.
بخش پایانی این نشست به سخنرانی دکتر عرب خردمند، عضو هیأت‌علمی و معاون پیشین بین‌الملل دانشگاه و دکتر کردی، معاون بین‌الملل دانشگاه اختصاص یافت.
تحکیم مشارکت و احساس تعلق سازمانی
دکتر عرب خردمند هدف از حضور در این نشست را قدردانی از افرادی دانست که در مسیر بین‌المللی سازی دانشگاه با پردیس و معاونت بین‌الملل دانشگاه همراه شدند.
عضو هیأت‌علمی دانشگاه ادامه داد: به جرأت می‌توان گفت منشأ توفیقات حاصل شده در عرصه بین‌الملل دانشگاه تعلق سازمانی و احساس مشارکت همکاران این حوزه است.
وی با تأکید بر اینکه ورود افراد جدید جمع بین‌الملل دانشگاه را بزرگ‌تر و زمینه‌ساز طرح ایده‌های  نوآورانه خواهد شد، افزود: از همکاران با تجربه نیز می‌خواهم با وجود تحویل مسئولیت خود همچنان معاونت بین‌الملل دانشگاه را با نظرات کارشناسی و دیدگاه‌های مشورتی خود بهره‌مند سازند.
دکتر عرب خردمند اظهار امیدواری کرد که این رویکرد دانشگاه علوم پزشکی تهران را به نخستین دانشگاه بین‌المللی در کشور تبدیل کند.
معاون بین‌الملل دانشگاه نیز تعهد سازمانی و صمیمت موجود در پردیس و معاونت بین‌الملل دانشگاه را مثال زدنی دانست و گفت: امیدوارم همگی تلاش کنیم که این احساس دوستی و خانواده بودن را در جهت رسیدن به اهداف دانشگاه تحکیم ببخشیم.
دکتر کردی ضمن تقدیر از زحمات رئیس پیشین کالج بین‌الملل دانشگاه و معاون پیشین پژوهشی پردیس بین‌الملل، عاقبت به خیری تمام افرادی که در پست‌های مدیریتی فعالیت می‌کنند را از خداوند خواستار شد.
وی با اشاره به اینکه پیشبرد اهداف بین‌الملل دانشگاه جز با همراهی و همکاری اساتید و صاحب‌نظران محقق نخواهد شد، اظهار داشت: همه ما در دانشگاه علوم پزشکی تهران میراث دار زحمات شبانه‌روزی انسان‌هایی هستیم که از هیچ  تلاشی برای شناخته شدن دانشگاه و اعتلای آن دریغ نکرده‌اند  و باید سپاسگزار آن‌ها باشیم.
معاون بین‌الملل دانشگاه، دکتر جعفریان، رئیس جدید کالج بین‌الملل را فردی سخت‌کوش و شناخته‌شده در حوزه‌های علمی، آموزشی و پژوهشی معرفی کرد و گفت: دکتر اسمعیل زاده که مسئولیت معاون پژوهشی پردیس بین الملل را پذیرفته نیز جزء دانشمندان پراستناد و یک درصد برتر جهان است.
دکتر کردی بر لزوم اجرای پروژه‌های تحقیقاتی مشترک با مراکز علمی و دانشگاهی خارج از کشور تأکید کرد و این رویکرد را در رشد حوزه پژوهش دانشگاه بسیار موثر دانست.
در پایان، با اهداء الواح و هدایا از زحمات دکتر پورهاشمی و دکتر هادیان قدردانی شد. همچنین حکم انتصاب دکتر جعفریان، رئیس کالج بین الملل دانشگاه و دکتر اسمعیل زاده، معاون پژوهشی پردیس بین الملل به ایشان اعطا شد.
خبر و عکس: مهناز وحیدی

مهناز  وحیدی
تهیه کننده:

مهناز وحیدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *