محتوای خبری معاونت بین الملل

ارائه گزارش تازه‌ترین فعالیت‌های بین‌المللی دانشگاه در شورای مدیران معاونت بین‌الملل

شورای مدیران معاونت بین‌الملل با بحث و بررسی پیرامون راه‌اندازی شعبه دانشگاه در مجارستان و اطلاع‌رسانی در خصوص برنامه افق 2020 اتحادیه اروپا برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل، سرپرست معاونت بین‌الملل دانشگاه در ابتدای نشست روز شنبه 18 آذر 96 به حضور وزیر اقتصاد مجارستان در ایران و دیدار با وزیر بهداشت کشورمان اشاره کرد.
دکتر کردی با بیان اینکه طی این دیدار مباحث مختلفی چون همکاری‌ها دانشگاهی میان دو کشور مطرح شد، تصریح کرد: با توجه به احتمال سفر وزیر بهداشت در بهمن ماه سال جاری به مجارستان و پیگیری‌های مکرر دانشگاه علوم پزشکی تهران در خصوص ایجاد شعبه در این کشور، به نظر می‌رسد بسترهای لازم برای عملیاتی شدن فعالیت مذکور فراهم شود.
دکتر نیکنام، مدیر شعب بین‌الملل دانشگاه نیز ایجاد شعبه در مجارستان را در ارتباط آکادمیک با کشورهای اروپایی و توسعه علمی کشور موثر دانست و بر ضرورت ورود وزارت امور خارجه و معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور تأکید کرد.
در ادامه، مدیر روابط بین‌الملل، اعتباربخشی و رتبه‌بندی معاونت بین‌الملل موضوع ارائه گواهی استاد مدعو دانشگاه (Visiting Professor) به تعدادی از اساتید بین‌المللی را مطرح کرد و گفت: پس از اعطای نخستین گواهی‌نامه‌ها، شیوه‌نامه استاد مدعو در شورای مدیران مطرح و در نهایت به تصویب رسید.
دکتر نکوفر ادامه داد: طبق این شیوه‌نامه پس از ارائه درخواست توسط مدیران گروه، معاونان بین‌الملل دانشکده‌ها بررسی‌های اولیه را انجام می‌دهند و در نهایت معاونت بین‌الملل دانشگاه تصمیم نهایی را اتخاذ خواهد کرد.
وی همچنین به طرح استاد وابسته (Affiliated Professor) نیز اشاره کرد و گفت: این طرح به اساتیدی مربوط می‌شود که از ایران برای تدریس به دانشگاه‌های خارج از کشور می روند.
دکتر نکوفر با تأکید بر اهمیت حمایت از حضور اساتید ایرانی در مراکز علمی خارجی، تصریح کرد: طرح Affiliated Professor مصوبه هیأت‌رئیسه دانشگاه را دریافت کرده است.
وی به برگزاری نشست مشترک با دکتر صحراییان، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه اشاره کرد و گفت: طی این نشست طرفین در خصوص دریافت مصوبه هیأت‌رئیسه برای طرح استاد مدعو نیز به اتفاق نظر رسیدند.
مدیر روابط بین‌الملل، اعتباربخشی و رتبه‌بندی معاونت بین‌الملل همچنین به تشریح برنامه افق 2020 اتحادیه اروپا پرداخت و بیان داشت: طبق این برنامه کنوانسیون‌هایی متشکل از شش دانشگاه اروپایی و غیراروپایی تشکیل و به تعریف پروژه‌های تحقیقاتی و نوآوری می‌پردازند و در نهایت بودجه عملیاتی سازی آنها را از این اتحادیه دریافت می‌کنند.
دکتر نکوفر افزود: مدتی پیش وزارت علوم با تشکیل کارگاهی به معرفی این برنامه با حضور نمایندگان دانشگاه‌های مختلف ایرانی پرداخت که هفت کارشناس از معاونت بین‌الملل نیز در آن شرکت داشتند.
مدیر روابط بین‌الملل، اعتباربخشی و رتبه‌بندی معاونت بین‌الملل از آمادگی برای برگزاری ورک شاپ آموزشی برنامه افق 2020 اتحادیه اروپا ویژه اساتید و اعضای هیأت‌علمی دانشگاه خبر داد و خاطرنشان کرد: نماینده‌ای از سوی معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه جهت همکاری در این راستا معرفی شده است.
سرپرست معاونت بین‌الملل دانشگاه در جمع‌بندی این بخش با تأکید بر اینکه برنامه افق 2020 اتحادیه اروپا باید به صورت گسترده و با همکاری معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه به اطلاع اعضای هیأت‌علمی دانشگاه برسد، گفت: با توجه به تعریف پروژه‌های تحقیقاتی در قالب برنامه مذکور، ارتباط با بدنه دانشگاه به عنوان یک ضرورت احساس می‌شود.
دکتر کردی، پشبرد هر چه بهتر اهداف آتی دانشگاه را در گرو توسعه مباحث آموزشی، پژوهشی و خدمات‌رسانی از مسیر بین‌المللی سازی دانست.
وی همچنین به فعالیت هر چه گسترده‌تر معاونان و رابطان بین‌الملل دانشکده‌ها و مراکز تحقیقاتی در این مسیر و تعیین نمایندگان بین‌الملل در هر یک از معاونت‌های ستادی تأکید کرد.
توضیح اینکه دکتر کردی، سرپرست معاونت بین‌الملل دانشگاه، دکتر نیکنام، مدیر شعب بین‌الملل دانشگاه، دکتر پورهاشمی، سرپرست کالج بین‌الملل دانشگاه، دکتر هادیان، معاون پژوهشی پردیس بین‌الملل و رئیس دانشکده توانبخشی، دکتر حسن زاده، معاون آموزشی پردیس بین الملل، دکتر نکوفر، مدیر روابط بین‌الملل، اعتباربخشی و رتبه‌بندی، دکتر حسینی سده، مدیر توسعه منابع و پشتیبانی، دکتر همتی، مشاور اجرایی، مهندس عبدالهی، سرپرست مدیریت شبکه و ارتباطات و انصاری پور، سرپرست مدیریت بورسها و مأموریت‌های آموزشی در این نشست حضور داشتند.
خبرنگار: مهناز وحیدی

مهناز  وحیدی
تهیه کننده:

مهناز وحیدی