محتوای خبری معاونت بین الملل

ارائه گزارش سمینار مشترک دانشکده دندانپزشکی و دانشگاه آلتین باش ترکیه در شورای مدیران معاونت بین‌الملل

شورای مدیران معاونت بین‌الملل با ارائه گزارش سفر هیأت دانشکده دندانپزشکی به ترکیه و شرکت در سمینار مشترکIntegration of Basic Sciences Clinical Dentistry به میزبانی دانشگاه آلتین باش برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل دکتر امینی شکیب، معاون بین‌الملل در آغاز این نشست که شنبه اول دی برپا شد، گفت: از سال گذشته پیرو تشکیل میز همکاری‌های علمی ایران و ترکیه تعامل با دانشگاه‌های این کشور در دستور کار قرار گرفت.
وی تصریح کرد: شروع این همکاری براساس ارتباط با دانشگاه آلتین باش ترکیه و حضور رئیس این دانشگاه و روسای دانشکده‌های داروسازی و دندانپزشکی آن در پنجمین جشن روز بین‌الملل دانشگاه بود.
دکتر امینی شکیب ادامه داد: سفر این هیأت در ادامه منجر به عقد تفاهم‌نامه همکاری دانشکده دندانپزشکی با دانشگاه آلتین باش و توافقاتی برای اجرای سمیناری مشترک شد.
وی با بیان اینکه مقرر شد این سمینار سال اول در ترکیه و سال بعد در ایران برگزار شود، گفت: به منظور برنامه‌ریزی برای حضور نمایندگان دانشکده دندانپزشکی در این گردهمایی شورای سیاست‌گذاری متشکل از رئیس دانشکده دندانپزشکی، مدیر روابط بین‌الملل معاونت بین‌الملل، معاون بین‌الملل دانشکده و مسئول میز همکاری‌های علمی ایران و ترکیه شکل گرفت.
معاون بین‌الملل دانشکده دندانپزشکی افزود: طی این شورا با هماهنگی دانشگاه آلتین باش زمان برگزاری سمینار مشترک 23 و 24 آذر ماه سال جاری تعیین و عنوان آن نیز Integration of Basic Sciences in Clinical Dentistry انتخاب شد.
دکتر امینی شکیب اضافه کرد: در فاز بعدی با تعیین دبیر اجرایی شورای سیاست‌گذاری، ارتباطات با طرف ترکیه‌ای تقویت شد و طی فراخوانی تمامی گروه‌های آموزشی دانشکده دندانپزشکی نمایندگان خود را برای ارتباطات و شرکت در جلسات همفکری اعلام کردند.
وی با اشاره به اینکه پس از مشخص شدن اساتید شرکت‌کننده در سمینار Integration of Basic Sciences in Clinical Dentistry و عناوین سخنرانی‌های آن‌ها، در جلساتی محتوا، کیفیت و نحوه ارائه سخنرانی‌ها هماهنگ شد، اظهار داشت: در این جلسات همچنین با هماهنگی معاونت بین‌الملل و مسئول میز همکاری‌های ایران و ترکیه مقرر شد دانشکده دندانپزشکی از این سفر برای ارتباط با سایر دانشگاه‌های این کشور نیز بهره ببرد.
دکتر امینی شکیب در ادامه به ارائه توضیحاتی در خصوص حضور هیأت دانشکده دندانپزشکی در دانشگاه آلتین باش ترکیه و سمینار مذکور پرداخت و گفت: در روز نخست و پیش از آغاز به کار سمینار Integration of Basic Sciences in Clinical Dentistry امکان بازدید از بخش‌های مختلف و آشنایی با روش‌های آموزشی دانشگاه یدی تپه که بیش از 20 سال سابقه فعالیت دارد فراهم شد.
معاون بین‌الملل دانشکده دندانپزشکی افزود: طی این بازدید پیشنهادات مختلفی چون امضاء تفاهم‌نامه همکاری در سطح دو دانشگاه و دعوت از دانشکده دندانپزشکی برای حضور در همایش دانشجویی این مجموعه مطرح شد.
وی تصریح کرد: در همین روز هیأت دانشکده دندانپزشکی از دانشگاه آلتین باش و واحدهای زیرمجموعه آن نیز  بازدید کردند.
دکتر امینی شکیب با بیان اینکه در روز دوم سفر و آغاز سمینار Integration of Basic Sciences in Clinical Dentistry، شش نفر از اساتید دانشکده دندانپزشکی در حوزه‌های تخصصی فعالیت خود سخنرانی کردند، گفت: همچنین دو عضو هیأت‌علمی این دانشکده در روز دوم به ارائه مطالب خود پرداختند.
معاون بین‌الملل دانشکده دندانپزشکی نقطه عطف این سمینار را حضور شرکت کنندگانی از سایر دانشگاه‌های ترکیه چون مرمره و استانبول و فرصت تعامل با آن‌ها عنوان کرد.
وی همچنین به برگزاری نشستی با مسئولان دانشکده دندانپزشکی آلتین باش و بحث و بررسی پیرامون ظرفیت‌های همکاری‌های آتی اشاره کرد.
دکتر امینی شکیب از برگزاری جلسه‌ای با حضور رئیس دانشکده دندانپزشکی پس از بازگشت این هیأت از ترکیه خبر داد و یادآور شد: طی این نشست همکاری‌های آتی با دانشگاه آلتین باش، زمینه‌سازی برای شرکت دانشجویان دانشکده در همایش دانشجویی دانشگاه یدی تپه استانبول و توسعه ارتباطات با سایر دانشگاه‌های ترکیه به بحث و تبادل‌نظر گذاشته شد.
سپس دکتر خامی، مشاور عالی معاون بین‌الملل دانشگاه و دکتر نکوفر، مدیر روابط بین‌الملل توضیحات تکمیلی در خصوص این سفر، دستاوردهای آن و ظرفیت‌های همکاری آکادمیک با ترکیه مطرح کردند.
در ادامه دکتر مهدوی، مسئول میز همکاری‌های علمی ایران و ترکیه نیز با اشاره به اینکه دومین سمینار مشترک دانشکده دندانپزشکی و دانشگاه آلتین باش سال آینده در ایران برگزار می‌شود، بیان داشت: با تکیه بر ارتباطات شکل گرفته با تعدادی دیگر از دانشگاه‌های این کشور پیشنهاد می‌شود در سمپوزیوم مشترک سال آینده از آن‌ها نیز دعوت به عمل آید.
وی افزود: همچنین به منظور گسترش همکاری‌ها در دیگر رشته‌های علوم پزشکی می‌توان از همکاری و مشارکت سایر دانشکده‌های زیرمجموعه دانشگاه نیز در این برنامه بهره برد.
در پایان اعضای شورای مدیران معاونت بین‌الملل دیدگاه‌های خود را بیان کردند و مقرر شد گسترش ارتباطات با دانشگاه‌های ترکیه بیش از گذشته در دستور کار قرار گیرد و بررسی‌های بیشتری پیرامون برگزاری سمینار مشترک سال آینده انجام شود.
توضیح اینکه دکتر نیکنام، مدیر شعب بین‌الملل دانشگاه، دکتر امینیان، رئیس دانشکده پزشکی پردیس بین‌الملل، دکتر عباسی، مشاور اجرایی معاونت بین‌الملل دانشگاه، دکتر جعفریان، رئیس کالج بین‌الملل دانشگاه، دکتر خامی، مشاور عالی معاون بین‌الملل دانشگاه، دکتر ضیایی، دکتر اسماعیل‌زاده و دکتر متوسلی، معاونان آموزشی، پژوهشی و دانشجویی و فرهنگی پردیس بین‌الملل، دکتر نکوفر، مدیر روابط بین‌الملل معاونت بین‌الملل، دکتر حسینی سده، مدیر توسعه منابع و پشتیبانی، دکتر شعبانی، مدیر توسعه امور بین‌الملل، دکتر امینی شکیب، معاون بین‌الملل دانشکده دندانپزشکی، دکتر مهدوی، مسئول میز همکاری‌های علمی ایران و ترکیه، انصاری پور، کارشناس مسئول روابط دانشگاهی و امور بین‌الملل معاونت بین‌الملل و رسول‌زاده، مسئول حراست معاونت بین‌الملل در این نشست حضور داشتند.

خبرنگار: مهناز وحیدی

مهناز  وحیدی
تهیه کننده:

مهناز وحیدی