محتوای خبری معاونت بین الملل

ارائه گزارش فرصت‌های همکاری با دانشگاه USC اسپانیا در سومین نشست دوره‌ای معاون بین‌الملل دانشگاه و معاونان بین‌الملل دانشکده‌ها

سومین نشست دوره‌ای معاون بین‌الملل دانشگاه و معاونان بین‌الملل دانشکده‌ها با ارائه گزارش فرصت‌های همکاری با دانشگاه سانتیاگو د کمپوستلا اسپانیا (USC) برگزار شد.

گالری عکس

به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل، در این نشست که سه‌شنبه 12 آذر 98 در سالن شورای این معاونت برپا شد، دکتر رامین کردی، معاون بین‌الملل دانشگاه، دکتر وحید ضیایی، معاون آموزشی پردیس بین‌الملل، دکتر محمدحسین نکوفر، مدیر روابط بین‌الملل معاونت بین‌الملل، دکتر سید رضا حسینی سده، مشاور اجرایی معاون بین‌الملل دانشگاه، دکتر امیرحسین معماری، مدیر توسعه امور بین‌الملل معاونت بین‌الملل و معاونان بین‌الملل دانشکده‌های داروسازی، پرستاری و مامایی، فناوری‌های نوین پزشکی، دندانپزشکی، توانبخشی، علوم تغذیه و رژیم‌شناسی و مجازی حضور داشتند.
در آغاز، دکتر بیات، رئیس مرکز مشاوره معاونت بین‌الملل ضمن معرفی این مرکز و مأموریت‌های پیش رو، گفت: از آغاز به کار مرکز مشاوره معاونت بین‌الملل زمان چندانی نمی‌گذرد اما در همین مدت ارتباط خوب و مؤثری با دانشجویان بین‌المللی حاضر در خوابگاه‌ها برقرار شده است.
وی تصریح کرد: از سوی دیگر به منظور تعامل با دانشجویان بین‌المللی خارج از خوابگاه‌ها و انجام تست غربالگری در موضوعاتی چون استرس و افسردگی نیازمند همراهی معاونت‌های بین‌الملل دانشکده‌ها هستیم.
دکتر بیات هدف از این رویکرد را بررسی وضعیت دانشجویان به لحاظ روحی و روانی، شناسایی دانشجویان نیازمند به مشاوره و ارتباط مستمر با آن‌ها و برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی برای دانشجویان دانست و از معاونان بین‌الملل خواست در ارتباط با مرکز مشاوره معاونت بین‌الملل، این مجموعه را در بررسی‌ها و ارزیابی‌های مورد نظر و پیاده‌سازی برنامه‌های مختلف یاری کنند.
سپس با تأکید بر اهمیت اجرای برنامه‌های مشترک با مراکز علمی معتبر بین‌المللی، موضوع سفر هیأت دانشگاه سانتیاگو د کمپوستلا (USC) به ایران و لزوم استفاده از این فرصت برای همکاری‌های مشترک میان دو دانشگاه مطرح شد.
دکتر نکوفر، مدیر روابط بین‌الملل معاونت بین‌الملل با تکیه بر اطلاعات ارائه شده در خصوص دانشگاه USC طی نخستین نشست دوره‌ای معاون بین‌الملل دانشگاه و معاونان بین‌الملل دانشکده‌ها، بیان داشت: دانشگاه علوم پزشکی تهران در آخرین گزارش نظام رتبه‌بندی Times Higher Education در جایگاه 500 تا 600 و دانشگاه سانتیاگو د کمپوستلا در رتبه  600 تا 800 قرار گرفته است.
وی این مجموعه را یکی از شرکای استراتژیک دانشگاه طی پروژه اراسموس اتحادیه اروپا و دانشگاهی جامع و متشکل از دانشکده‌های مختلف هنر، مهندسی، علوم اجتماعی، حقوق و سلامت معرفی کرد.
در ادامه، دکتر محمودی، دکتر طباطبایی، دکتر امینی شکیب، دکتر شادمهر، دکتر سیلانی، دکتر ادهمی و دکتر  مجتهدزاده، معاونان بین‌الملل دانشکده‌های علوم تغذیه و رژیم‌شناسی، فناوری‌های نوین پزشکی، دندانپزشکی، توانبخشی، پرستاری و مامایی، داروسازی و مجازی به ارائه گزارشی از ظرفیت‌های دانشگاه USC و تطابق آن با توانمندی‌های مجموعه‌های خود پرداخته و پیشنهاداتی برای همکاری‌های مشترک ارائه کردند.
اجرای برنامه‌های مشترک آموزشی در رشته‌های حائز ظرفیت دو طرف به صورت مدرک مشترک (Joint Degree) یا مدرک جداگانه (Dual Degree)، انجام پروژه‌های تحقیقاتی مشترک، همکاری اساتید دو دانشگاه در فعالیت‌های پژوهشی و پایان‌نامه دانشجویان، اجرای دوره‌های آموزشی در رشته‌های ظرفیت دار دانشگاه برای متقاضیان دانشگاه سانتیاگو د کمپوستلا، تعریف برنامه‌های آموزشی جدید متناسب با نیاز این دانشگاه اسپانیایی از طریق کمیته تطبیق و متناسب‌سازی برنامه‌های آموزشی دانشجویان خارجی و استفاده از ظرفیت آموزش مجازی دو دانشگاه برای برگزاری دوره‌های مشترک، توسط معاونان بین‌الملل پیشنهاد شد.
پس از آن دکتر کردی، معاون بین‌الملل دانشگاه نیز حضور حداکثری و منظم معاونان بین‌الملل دانشکده‌ها در جلسات دوره‌ای را زمینه‌ساز پیشرفت برنامه‌های بین‌المللی در سطح دانشگاه دانست و تصریح کرد: معاونت بین‌الملل به منظور تعامل بیش از پیش با دانشکده‌ها، اطلاع از فعالیت‌های بین‌المللی سازی آن‌ها و اطلاع‌رسانی آخرین تصمیمات و سیاست‌های حوزه بین‌الملل، برگزاری نشست‌های دوره‌ای با معاونان بین‌الملل را هر دو هفته یکبار در دستور کار قرار داده است.
وی همچنین با اشاره به مباحث مطرح شده، گفت: پیشنهادات همکاری دو دانشگاه در اجرای برنامه‌های مشترک آموزشی باید اولویت‌بندی شده و طی مکاتبه‌ای به دانشگاه سانتیاگو د کمپوستلا اعلام شود.
در پایان ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص رتبه دانشگاه USC میان سایر دانشگاه‌های اسپانیایی، مقرر شد به منظور آگاهی دو دانشگاه از فرصت‌های همکاری مشترک و انجام هماهنگی‌های لازم پیش از سفر هیأت USC به ایران، نشست آنلاینی میان طرفین برگزار شود.
خبر و عکس: مهناز وحیدی

مهناز  وحیدی
تهیه کننده:

مهناز وحیدی