محتوای خبری معاونت بین الملل

امضاء تفاهم‌نامه همکاری‌های بین‌المللی در نشست روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران و کامرینو ایتالیا

نشست رئیس دانشگاه کامرینو ایتالیا و هیأت همراه با رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک بین‌المللی انجامید.

گالری عکس
به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل، در جریان این دیدار که دوشنبه 20 اردیبهشت انجام شد، دکتر عرب خردمند و دکتر جلیلی، معاونان بین‌الملل و آموزشی دانشگاه و دکتر نکوفر، مدیر روابط بین‌الملل، اعتباربخشی و رتبه‌بندی معاونت بین‌الملل نیز حضور داشتند.
در ابتدای این نشست که مبنی بر علاقمندی طرفین بر همکاری در حوزه‌های Telemedicine و طب اورژانس برگزار شد، دکتر عرب خردمند به معرفی دانشگاه علوم پزشکی تهران پرداخت.
وی بیان داشت: این دانشگاه با بیش از 80 سال قدمت از حدود 30 سال پیش با جدایی از دانشگاه تهران، زیرمجموعه وزارت بهداشت مشغول به فعالیت است.
معاون بین‌الملل دانشگاه با بیان اینکه بیش از 47 درصد دانشجویان این دانشگاه در مقطع Postgraduate  تحصیل می‌کنند، گفت: دانشگاه علوم پزشکی تهران هم اکنون با برخورداری از یک هزار و 600 عضو هیأت‌علمی، 11 دانشکده، 32 کتابخانه و 92 مرکز تحقیقاتی دارد.
وی افزود: همچنین در حال حاضر 7 بیمارستان آموزشی این دانشگاه به صورت جنرال و 9 بیمارستان نیز به شکل تخصصی ارائه خدمات سلامت به بیماران را برعهده دارند.
دکتر عرب خردمند جایگاه دانشگاه را در آخرین گزارشات نظام‌های رتبه‌بندی بین‌المللی تشریح  و به دریافت گواهی اعتباربخشی بین‌المللی از سوی موسسه ASIC و جذب تعداد قابل قبولی دانشجوی خارجی از 33 کشور نیز اشاره کرد.
معاون بین‌الملل دانشگاه بخشی از اقدامات دانشگاه طی سال‌های اخیر را متوجه بین‌المللی سازی دانست و یادآور شد: پردیس بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران از سال 2007 میلادی فعالیت خود را آغاز کرده و هم اکنون در مقاطع مختلفی چون پزشکی عمومی، کارشناسی ارشد، PhD، دندانپزشکی عمومی، دکترای داروسازی و پسادکترا دانشجو می‌پذیرد.
پروفسورFlavio Corradini، نیز دانشگاه کامرینو را یکی از 64 دانشگاه دولتی ایتالیا معرفی کرد و گفت: این دانشگاه هم اکنون با برخورداری از چهار پردیس، 8 هزار دانشجو دارد.
رئیس دانشگاه کامرینو تصریح کرد: 56 لابراتوار و 15 کتابخانه زیرمجموعه این دانشگاه فعالیت می‌کنند ضمن اینکه 11 درصد از مجموع دانشجویان این دانشگاه را دانشجویان بین‌المللی تشکیل می‌دهند.
پروفسور Francesco Amenta، رییس دانشکده داروسازی دانشگاه کامرینو نیز در قالب اسلایدهایی به تجربیات این دانشگاه در حوزه Telemedicine اشاره کرد.
در ادامه، رئیس دانشگاه ضمن ابراز علاقمندی برای همکاری در زمینه‌های مختلفی چون تبادل دانشجو، اجرای دوره‌ها و تحقیقات مشترک، بر آغاز همکاری‌ها با برگزاری دوره‌های کوتاه مدت در حوزه طب اورژانس تأکید کرد.
دکتر جعفریان افزود: همچنین دانشکده مجازی دانشگاه علوم پزشکی تهران همکاری با دانشگاه کامرینو در زمینه Telemedicine را پیگیری خواهد کرد.
بخش پایانی این نشست به امضاء تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک بنابر درخواست دانشگاه کامرینو توسط روسای دو دانشگاه اختصاص یافت./ق
خبر و عکس: مهناز وحیدی

مهناز  وحیدی
تهیه کننده:

مهناز وحیدی