محتوای خبری معاونت بین الملل

بازدید معاون امور اقتصادی وهماهنگی سازمان برنامه و بودجه و رئیس هیأت عامل صندوق توسعه ملی از شعبه جزیره کیش پردیس بین‌الملل

معاون امور اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور و رئیس هیأت عامل صندوق توسعه ملی از شعبه دانشگاه در این جزیره بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل، در بازدید پنجشنبه 8 خرداد 99 از تجهیزات آزمایشگاهی، کلاس های درسی و امکانات فیزیکی این مجموعه که با  حضور دکتر غلامحسین مظفری، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و دکتر فرساد نوری زاده، سرپرست شعبه کیش پردیس بین‌الملل، انجام شد، دکتر نوری زاده گزارشی از فعالیت‌های منحصر به فرد پردیس بین‌الملل در خصوص جذب و تحصیل دانشجویان خارجی ارائه کرد و به طرح مهم‌ترین مسائل و چالش‌های موجود در این خصوص پرداخت.
سپس دکتر حمید پورمحمدی، معاون امور اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور با ابراز خرسندی از تجربه موفق دانشگاه علوم پزشکی تهران در امر پذیرش دانشجویان بین‌المللی، شعبه کیش را الگوی کارآمد بین‌المللی سازی دانشگاه‌ها در سطح جزیره دانست.
وی همچنین طی نشست پیش از این بازدید با روسای دانشگاه‌های حاضر در جزیره کیش، تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های بسیار بزرگی که دانشگاه‌های مهم و طراز اول در کیش ایجاد کرده‌اند، این جزیره می‌تواند به عنوان قطب علمی در کشور پیشرو باشد.
دکتر پورمحمدی خاطرنشان کرد: یکی از موضوعات فعلی دانشگاه‌ها، دانشجویان و حمایت‌های دولت از این مجموعه‌ها چون تسهیل در امر مبادلات ارزی از طریق تجهیزات و زیرساخت‌ها است که برای هرکدام راهکارهایی تعریف شده و در آینده نزدیک به نتیجه خواهد رسید.
دکتر مرتضی شهیدزاده، رئیس هیأت عامل صندوق توسعه ملی نیز در این نشست گفت: براساس سیاست‌های مقام معظم رهبری که بر پشتیبانی از تولیدات دانش‌بنیان تأکید داشتند، صندوق توسعه ملی با حمایت از تولیدات دانش‌بنیان این دانشگاه‌ها می‌تواند ایده‌های متمایز و نوآورانه آن‌ها را تجاری‌سازی کند.

 
 
 
مهناز  وحیدی
تهیه کننده:

مهناز وحیدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *